tisdag, juli 25, 2006

Marknad

Det blev marknad i Tingsryd idag. Åkte runt 11.30 och det tar cirka en halvtimme. Jag körde inte.

Det var hur mycket folk som helst, och hur många marknadsstånd som helst. Smålandsposten skrev att det var över 350, och det tvivlar jag inte på. Vi gick inte ens på alla gator. Det räckte med det vi såg. Dessutom lär det vara samma företagare som står där också. De sprider ut sig och har många stånd.

Vi köpte marknadsgodis, sådana remmar i olika smaker, bröd, snacks, plastpåsar, splash (typ isig läsk, skitgott!), åt våfflor och bara strosade omkrig. Innan vi åkte ifrån Tingsryd var vi inne på Börjes där jag köpte BWO:s skiva (var en som hade med sig den på lördagens kalas och jag tyckte den var bra). Var även inne på Hammarplasts tält och köpte lite smågrejer. Fabriken ligger nämligen i Tingsryd, och de har ett stort tält utanför, där de säljer massa grejer!

Ikväll ska vi grilla, och förhoppningsvis är jag ledig imorgon. Då ska jag inte göra någonting. Det är skitlänge sedan jag gjorde det. Sjukt vad upptagen jag är!