lördag, juli 22, 2006

Barnkalas

Det var verkligen snabba tag idag. Slutade jobba vid 13, då pappa kom och hämtade mig. Var hemma cirkus 10 över, då jag bokstavligen sprang in i duschen. Efter att ha klätt på mig och sminkat mig var vi på väg hem till kusin P, frun G & kusinbarnen A & E. Det var lilla E som fyllde 1 år.

Det var vi, lite andra släktingar till dem samt kompisar till familjen (med sammanlagt fyra barn i åldrarna 2,5 - 6) och det var kalaskul. Vi fick god mat & tårta, gick tipspromenad i trädgården, kollade presentöppningen, barnen hade vattenkrig (sprang genom vattenspridaren och när de fick tag i slangen sprutade de på pappa P. haha) och badade i poolen, lilla E charmade alla och vi blåste såpbubblor, lyssnade på musik och bollade med ballonger.

Vi var inte hemma förrän 20.30, och dagen var kanon. Så himla roligt & mysig.

Skulle ju jobba imorgon också. Men nu blir det både imorgon & på måndag. Precis då jag kommit hem från jobbet ringde de och frågade om jag kunde jobba på måndag också. Och jag "vågade inte" säga nej. Ska iväg till stugan utanför Gbg nästa helg, då det vankas 60-årskalas, och hade tänkt kolla om jag kan vara ledig någon extra dag (har redan bett om ledig under helgen) då, och då är det kanske inte så klokt att säga nej nu. Då kan jag säga nej till nästa måndag istället :)