lördag, juli 15, 2006

Strax sängdags

Klockan är snart 22.40, och jag ska strax gå och lägga mig. Ska jobba imorgon. Imorgon samt måndag, tisdag, onsdag, fredag, lördag och söndag. Yes, det ska bli SÅ kul. Nej, det ska det inte. Men det ger mig mucho pengar :)

Har varit nere i stan med mamma och pappa idag. Fixat foton, kort & kuvert till mina studenttackkort. :) Åt även en glass samt strosade omkring lite medan vi väntade på att korten skulle bli klara.

Kom på att det eg. är dåligt betalt på mitt jobb. Eftersom jag är 18 år tjänar jag 70.70:-/h, vilket ändras till 78:-/h då jag blir 19. I alla fall. Den lördagen (midsommardagen) som jag jobbade, var det OB, och jag fick typ 16:- extra i timmen. På mammas jobb (vården, kommunen) tjänar de 78:- extra i timmen då det är storhelger. Snacka om skillnad... Och alla snackar om att det är så dåligt betalt inom vården. De tjänar tom mer än 16:- extra/h en vanlig kväll...

Fick förresten lönen för juni igår. Började jobba den 19:e juni, och jobbade inte alls många dagar den månaden. Blev iallafall 32 timmar, och jag tjänade lite över 2000:- efter skatt.
Det värsta med mitt jobb är att jag inte vet mer än en vecka innan hur jag ska jobba. Lite trist, men så är det... Och så är jobbet ganska tråkigt ibland. Men ändå går tiden snabbt. Har väl mycket att göra... Känner mig ganska ofta stressad. Hinner inte så många rum, även om jag gör mitt bästa och jobbar så gott det går. Ibland känns det som om det tycker jag jobbar för långsamt. Men jag kan inte göra mer än mitt bästa. Kan inte göra mer...