onsdag, juli 19, 2006

Ledig

Nu har jag jobbat fyra dagar i sträck. Har varit ganska så slitigt, men som tur var har solen inte stekt allt för mycket.

Ska åka iväg någonstans imorgon. Vet inte vart ännu. Har snackat lite om Kalmar. IKEA har ju öppnat ett nytt varuhus där. Och så skulle vi ev. åka över lite till Öland. Vi får se. Mamma och pappa har iallafall sagt att vi ska sova till vi vaknar (= inga väckarklockor) eftersom jag ska upp och jobba tre dagar till sedan.

Har grillat tjocka korvar till kvällsmat. Efteråt grillade vi mashmallows samt bananer med choklad & kokos i. Jättegoda. Men sedan var man rätt mätt vill jag lova. ;)

Har skrivit tackkort till?/från? studenten ikväll också. Fina lila med ett kort på mig då jag står utanför skolan. Inte uppradad, utan helt spontant då jag får blommor runt halsen. Ser sådär genuint glad ut! :)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min dotter jobbar också en hel del i sommar. Hon som de senaste två åren sagt att hon ska jobba på Konsum hela sitt liv verkar redan ganska så trött på jobbet som kassabiträde. :-) Tror nog att det blir plugga där inom inte alltför lång tid :-) Har inte hunnit med att läsa din blogg. Har du några planer inför hösten?

21 juli, 2006 01:37  
Anonymous Anonym said...

Haha. Man böjar nog längta efter att plugga tidigare än man tror. Det är inte en dans på rosor att jobba, som man ibland tror. ;)

Njae. Inte mer än att det inte blir något pluggande iallafall. Har inte sökt någonting, och vet inte vad jag vill läsa. Kanske kan jag hoppa in lite då och då på mitt nuvarande jobb, eller får jag försöka hitta någonting annat. Ska pallra mig ner till arbetsförmedlingen och skriva in mig någon dag har jag tänkt.

21 juli, 2006 20:55  

Skicka en kommentar

<< Home