måndag, juli 24, 2006

Allsång

Har jobbat idag & igår, och nu är jag ledig tisdag, onsdag. Skönt. Bara de inte ringer in mig...

Det var sista allsången i Linnéparken idag, och det var publikrekord. Hur mycket folk som helst. Enligt kulturnämnden är denna allsången den största näst efter Skansen. " Vi slår Skansen nästa år" sa den ena allsångsledaren/programledaren (programmet sänds på fredagar i den SR Kronoberg). Good luck säger jag. När vi var på Skansen var det 22 000 i publiken. Idag var det cirkus 8 000. En liten skillnad!
Sara Löfgren (jättebra, gillar hennes härliga röst), Roger Pontare (vilket ös), Mona Gustavsson (känner knappt till henne, men hon är tydligen ganska känd inom dansbandsbranchen) och en duktig kille från Växjö var där. Och så överraskningen som de lovade förra veckan, Dag-Otto från alla de där revyerna i Halland. Och jisses så kul han var. Han körde en liten stand up-grej och fick alla att garva. Han pratar ju på sitt lite speciella sätt; utan bokstaven R. Och så posade han på de mest roliga sätt så fort någon skulle ta kort!

Anledningen till att han var där är att den ena programledaren (här i rollen som Augustina) spelar tillsammans med honom i föreställningarna i Halland.

Ska ev. till Tingsryds marknad imorgon. Jag vill ha marknadsgodis! Och jag ska ev. köra dit. En bit iallafall.
Jag har övningskört till jobbet i princip varje dag den senaste veckan. En massa rondeller, så snart kan jag dem. Haha.