onsdag, juli 26, 2006

Lata dagar

Kom på det igår, att jag har varit i full gång sedan den 1 juli. Då kom de från Stockholm, och stannade en vecka. Jag jobbade ganska många dagar, och de dagar jag inte jobbade (och endel av de jag jobbade) höll vi igång med en massa aktiviteter.
Sedan åkte vi upp till Stockholm i ett par dagar, och då var det fullt ös. Kom hem torsdag kväll, och sedan jobbade jag på fredagen. Var visserligen ledig på lördagen, men sedan jobbade jag sön-ons, var ledig torsdag (men då var vi på Öland/i Kalmar) och jobbade sedan fre-mån. Och nu har jag varit ledig tis, ons. Igår var vi ju iväg hela dagen, så idag har varit den första dagen på mycket länge som jag har varit fullt ledig. Helt sjukt.

Steg upp runt 11, och åt frukost & gjorde mig iordning. Sedan har jag suttit ute i skuggan och läst i Harry Potter-boken (snart slut!). Då klockan var 15.30 var det 32 grader i skuggan. HELT SJUKT. Och enligt svts texttv har Växjö varit den tredje varmaste platsen idag. Var ngn stad i skåne samt Älmhult som låg över. Det var riktigt kvavt, och det var svalare inne i vardagsrummet än ute på altanen, där det är skugga.

Skulle ha träffat A nere i stan i eftermiddags, men det såg ut att bli oväder (gick från varmt och kvavt till blåst & mörker). Men vi skippade det och jag åkte hem till henne istället. Kollade på en massa bilder, gick och köpte glass & bara pratade.