torsdag, december 01, 2005

Julkalenderstart

Mamma var på Gekås i Ullared igår, och köpte bla. en grön tröja som jag ska ha på nästa studentfest (20/12). Temat är 'Julens hjältar' och jag och A har nästan bestämt oss för vad vi ska vara. Eller det var från början min idé, men A tyckte det var bra & hade ingen bättre idé själv, och det är ju minst lika kul att vara två. :)
Men vad vi ska klä ut oss till är än så länge en hemlighet. ;-) Man vet ju inte vem/vilka som läser här, och det är inte roligt om ALLA kommer utklädda till samma sak. Iofs tror jag inte att risken är så stor, men i alla fall.

Har gjort filosofifrågorna idag, vad jag tror är rätt. Det är så himla svårt, de är så svårtydda de här filosoferna. Det står inte exakt vad de tycker och tror, utan man får försöka läsa mellan raderna. Går ganska bra, men inte jättebra. Får bli som det blir. Ska kolla igenom det någon gång till (imorgon) och sedan försöka få ihop 50 stödord som kan hjälpa mig att komma ihåg allt jag skrivit i kladden.
Sedan tror jag inte att det är hela världen om jag inte har helt rätt på alla frågor ang. vad de olika filosoferna tycker, eftersom det även är mycket egna tankar & motiveringar som ska bindas in. Så om man har många tankar och motiverar dem, kan det nog blir bra i slutändan hur det än blir.

Nog snackat om skolan & utklädningsplaner. Idag är det 1 december, och det innebär också att julkalendern börjar. Förra året var det hur tråkigt som helst, tror inte att jag såg ett helt avsnitt. Började titta, men det var så fjantigt. Massa dockor och skit. Hahaha. Men mindre barn gillade det nog!
Detta året tycker jag det verkar okej i alla fall. Mer som en handling, en historia. Ska kika på första avsnittet ikväll, och se om det är något att ha. Det är ju lite så med julkalendern (och även ibland sommarlovsmorgon), att det är en tradition att kolla, och att man på något sätt måste! ;-)