måndag, november 28, 2005

Hedersmord & skåp

Huu. Man ryser nästan då man läser det här. Det är så fruktansvärt tragiskt och frustrerande att det ska behöva sluta såhär. Jag förstår inte vad det är för människor som kan ha så mycket emot sitt barns, syskons, släktings partner att de dödar den? Den är för f*n inte friskt...

Den muntliga gick finfint idag. Skulle ligga på runt 5 minuter, och jag hade 5.29. :) Det längsta föredraget hittills! ;) Hahaha. De andra har legat mellan 3.25 och 5.05 minuter.
Pratade lite snabbt, men är över lag nöjd. Stakade inte mig mer än någon liten gång, och glömde inte bort att säga något. Gick som jag hade trott. Har tränat ganska mycket, så jag visste på ett ungfär hur långt det skulle bli osv.

Fick förresten tillbaka religionsproven i förra veckan. Provet som var det värsta & svåraste jag gjort, och som vi alla var övertygade om skulle sluta dåligt. Men det gick bättre än jag kunde hoppas på, mellan VG och MVG. Ibland kan man tänka lite själv också, även om man inte har en aning om vad det rätta svaret är. Man får helt enkelt chansa lite och hoppas på att det blir bra! ;-)

Fick mail av idrottsläraren idag. Ska visst ha prov. Vet dock inte när... Fick ett dokument på 15 sidor, rörande allt från ätstörningar, uppvärmning, varför man ska träna, hur man ska träna, olika slags träningar till kost och mental träning.
Hallelulja. Det kommer bli så lätt och roligt det här... - NOT. Hoppas verkligen att det inte blir innan jul. Av två anledningar,
1) Vi har redan en massa att göra
2) Det är OMÖJLIGT att lära sig allt det på så kort tid. Har inte haft någon teori alls...

FAN, FAN, FAN. Att det skulle komma ett sådant prov också. H hade nått prov om uppvärming för någon vecka sedan, och jag sa då att vår lärare i ettan (har bytt ett antal ggr, och man läser Idrott och Hälsa A alla tre åren) hade sagt att vi skulle ha prov, men att vi aldrig haft det. Jag (och alla andra klasskamrater) trodde givetvis att vi skulle få slippa det.. Men nehä. :/

Look here; Gå i på Bildgalleri, och sedan skåp (klicka på bilden av ett skåp) H's klass har gjort skåp. Hon går ett designprogram. H's kommer ganska långt ner, ett svart- och vitrutigt skåp på vänster sida, heter IKA. :)