lördag, november 26, 2005

Otäckt

Jag tycker är det är så otäckt och skrämmande det här som har hänt i Afganistan. Jag har en kusin som har varit där nere som soldat, och precis kommit hem. Han kom hem för någon månad sedan, och var utsänd av samma 'bolag', och var precis där. :/ Och bara någon vecka efter att han åkt hem var det någon som hade skjutit rakt in i lägret, där de bodde...
Jag kan inte föreställa mig hur HAN känner sig, då jag är oerhört glad och lättad över att han är hemma nu. Fy sjutton för att veta att han varit där nere, då detta hänt. Igår stod det något om att de var identifierade, men att anhöriga inte var underättade. Gud vad otäckt att sitta hemma och inte veta om han var inblandad eller inte...

Pust. Men det är fortfarande grymt otäckt, och jag lider med alla andra som har anhöriga där nere.
Att regeringen från och med mars vill utöka styrkan där nere, har jag svårt att tänka mig. Eller, att de vill kan jag tänka mig, men att de kommer få folk att åka, tror jag inte. Jag skulle aldrig får för mig att åka på något sådant... Inte minst nu när det hänt något sådant här.