lördag, november 26, 2005

Jag ser det snöar



Ja, den här synen mötte mig då jag steg upp i morse! Bilden är tagen från mitt sovrumsfönster klockan 09.30. Jag steg upp tidigt idag, redan vid 08.30 faktiskt. Ganska ovanligt för mig, men jag var vaken redan vid 06 då mamma steg upp för att jobba. Var klarvaken och undrade om det inte hade varit bättre att jag var så pigg en vanlig vardag?! :) Somnade dock om, och steg sedan upp vid 08.30. Hade iofs ställlt väckarklockan, det ska jag inte sticka under stolen med. Men jag brukar somna om då jag vaknar vid den tiden, fast idag var jag så pigg så att det inte behövdes!

Lyssnar på Carolas julskiva 'Jul i Betlehem' nu. Jag älskar hennes röst, den är perfekt för julsånger. Hon sjunger så vackert. Hon har den där speciellt julstämningen som jag tycker så mycket om, i sin röst. ;-)
Allra bäst är 'Marys boychild' och 'En stjärna lyser så klart'.

Har inga planer för dagen, mer än att läsa Aftonbladet då pappa kommer hem från affären med den, samt spela Sims. Har längtat efter det i veckan, men inte haft tid att spela. :)

Är så glad för resultatet igår, Agnes & Sebastian är i final! Blev precis som jag vill ha det. Men jag tror att Sebastina vinner, han är en riktigt fullfjärdad artist. Jäklar vilket drag det var i hans ena uppträdande igår! Ojojoj!
Agnes sjunger så otroligt bra & är så söt, därför tycker jag att hon är bäst.
Man hörde det igår, då Sebastian fick köra en ballad; han har inte sångröst den killen. Han sjunger inte speciellt fint, det kan jag inte säga att jag tycker. Han är bäst som rockkille, då man inte hör sångrösten! :)
Sibel var också grymt bra, lite synd att hon fick åka faktiskt... Men jag tycker om A & S. I början var Sibel en 'Celine Dion-tjej', men nu är hon mer rock. Det passar hon utmärkt till. Passar hennes stil perfekt!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi har också fått snö till idag =) men bara liiite.
Väntade på att du skulle logga in igår, jag fick datorn från A för jag antog att du skulle vara på MSN :p Stackars A.

Ja hoppas Agnes vinner.
vill vill vill.

Andreas vaknade också jättetidigt idag, så han satt o lira på datorn då jag vaknade vi 09.
Tokigt värre.
Men han var kalaspigg.

26 november, 2005 11:22  
Anonymous Anonym said...

Haha. Kul att vakna till det, att han sitter vid datorn! :)

VILL också att Agnes vinner. Ville inte att Daniel skulle vinna förra året, så det vore ju trevligt att få som man vill i år i alla fall. Hahaha.

Ska äta snart hoppas jag, är SKITHUNGRIG! :)

26 november, 2005 13:11  
Anonymous Anonym said...

Ja ingen idé att sno datorn från honom, eftersom ingen ändå skulle vara inne vid den tiden :p
så jag låg och drog mig en timme typ.

Man får oftast aldrig som man vill.
Så vi kan ju låtsas hoppas på Sebastian, då kanske hon vinner :p

Vill vill vill!!

Förresten detta är OT, men vi hörde Darins låt "money for nothing", och Andreas översatte den.hihi.

"Pengar för ingenting", det skrattade vi åt ett tag ^^.
Lättroad som man är :p

26 november, 2005 16:48  
Anonymous Anonym said...

Nu hänger jag inte med, men vad betyder OT? :)

Man kan ju rösta på vilka låtar de ska sjunga, man kanske ska ta och välja någon dålig till Sebastian?! Hahaha. Nej, skämt å sido. Det vore elakt.

27 november, 2005 13:06  
Anonymous Anonym said...

OT = off topic, utanför ämnet ;)

Inte så svårt, det jag menade var att, när man väl önskar att nåfon ska vinna, så vinner den sällan, är du med??

men då kanske man ska heja på den andra så att den vi egentligen vill ska vinna, vinner :p nuuu då?

27 november, 2005 16:48  
Anonymous Anonym said...

Jahaaaa. :) Så det var SÅ enkelt?! Haha.

Jooo, jag vet. Så är det alltid. Tror jag skrivit nått om det i bloggen... Ska leta. ;-)

27 november, 2005 16:54  
Anonymous Anonym said...

du vet engelsk förkortning.
Off topic, det som inte hör till snacket..

27 november, 2005 16:56  
Anonymous Anonym said...

Joo, men jag hajade inte förkortningen. Har aldrig sett den förrut!

27 november, 2005 17:03  

Skicka en kommentar

<< Home