tisdag, november 29, 2005

Halvtemadag

Har varit halvtema dag i religion idag. Vi har varit runt i tre olika kyrkor, var lite olika för olika klasser. Min klass var hos Jehovas Vittnen, i sjukhuskyrkan och i Metodistkyrkan.
Var sådär. De berättade lite vart de stod för (eller, inte Metodisterna. Han pratade mest om historien om hur metodisterna kom till Sverige), vad de sysslade med osv.

Är endel snö här nu, så det var lite besvärligt att cykla runt överallt, även om det inte var långa sträckor emellan ställena.

Var hemma vid 15.30-tiden, och har sedan dess ätit middag och pluggat. Natur, Engelska & framför allt matte. är helt sjukt mycket nu. Engelskaprov (iofs mest oförberett. ska bara plugga glosor) & Naturläxförhör om cytologi på fredag, matteprov på tisdag och filosofiprov på onsdag. Pust. När det är onsdag eftermiddag nästa vecka kommer jag att vara glad. Då är det över, har inga mer stora grejer inplanerade denna terminen.
Är också SÅ himla skönt att ha gjort sitt muntliga i svenskan. Nu är det avklarat och man kan glömma det. Enbart komma på lektionen och lyssna på de kvarvarande. Man behöver inte fundera över hur MITT föredrag ska bli, utan fokusera på att BARA lyssna. Jättejätteskönt! :)

Är lediga imorgon, då det är studiedag för lärarna! ;-) Blir sovmorgon, ganska slapp dag, men jag måste göra lite matte iaf.
Inför filosofiprovet ska vi få frågorna i förväg, för att sedan bara skriva på lektionstimmen. Det blir så mycket tänkar-tid annars, och lektionerna är inte mer än 40-50 minuter långa. Därför ska vi tänka hemma, och sedan bara skriva ner svaren under provtimmen.
Kan dock inte göra dessa frågor, då jag glömde Fi-boken i skolan! ;) Så nu får jag fokusera på matten, och ta filosofin på torsdag.

Har sett massa som lagt ut bilder på sina fint dekorerade adventsfönster, så jag får väl vara lika duktig jag också. Även om MITT rum inte är så jul/adventspyntat. Är mest den här stjärnan!