fredag, november 25, 2005

Musik

Brrr. Att det ska vara så himmelens kallt... Både inne och ute. För en liten stund sedan satt jag och huttrade. Blir alltid så på vintern, jag fryser allt som oftast och tror t.o.m ibland att jag har feber. Men jag är underkyld, ligger på ca. 36,5 grader.

Adventskonserten idag var bra, men det var ganska svårt att höra vad de sjöng, då instrumenten ibland överröstade den STORA kören. Men fint och lite julstämningsfullt var det. :) Ska börja lyssna på julsånger nu i helgen också, nu är det tillåtet, för nu är det advent. Resten av familjen vill inte höra dem förrän efter första advent. Hahaha.

Hoppas på att Sibel åker ut Idol idag. Jag vill se Agnes & Sebastian i final. Jag tror att Sebastian vinner, men Agens är min favorit. Det har hon vartit sedan Cindy åkte ut.
Men jag tror faktiskt att det kan vara en fördel att inte vinna. Den som vinner går i princip rakt in i studion, spelar in sitt album och släpper det, enbart ett kort tag efter att tävlingen är avgjord.
Den andra däremot, de kan ta den tid de beöver till att få plattan precis som de vill ha den, dvs. att den nog blir bättre än vinnarens, rent musikmässigt. Gillar man vinnarens stil, så är det klart att man gillar dennes skiva också! :)

Men vi får se hur det går, alla är jätteduktiga på sitt vis, och kommer att gå långt, oavsett hur det går i Idol 2005. Tror jag. ;-)
Jag gillar dock inte Sibel, jag har känslan av att hon är divig, och inte så jordnära. Tycker inte om när hon flaxar sådär med ögonen då de visar telefonnr. efter deras uppträdanden.
Men det är bara vad jag tror, och har fått en uppfattning om. Hur hon är privat vet jag inte.

Förresten, här har vi Sveriges värsta värsting, ALLA kateogier! ;-) Gud, ni skulle bara höra hur han sjunger. Eller han SJUNGER inte, utan ja... Det är nått konstigt. Hahaha.

Ska lyssna på lite musik, som C så snällt laddat hem åt mig!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men hallå, inte erkänna sånt ;) olagligt ju hehe

Heeeja Agnes.

25 november, 2005 18:16  
Anonymous Anonym said...

Ooojdå. Hoppsan... Men vem har sagt att du inte har betalat för dem? Eller hur?! ;)

25 november, 2005 18:26  
Anonymous Anonym said...

Jomen visst såååå är det, jag har betalat för dem :p
Phuuuu, vilken lättnad hihi

25 november, 2005 18:28  
Anonymous Anonym said...

Jaa, precis. Jag skrev ju inte att du har laddat hem dem olagligt. Varför tolkar du det så? :)

25 november, 2005 18:43  
Anonymous Anonym said...

haha ja men du förstår, denna hysteri kring nerladdning, den kan ju få vem som helst att tolka saker tokigt, så som jag gjorde ;) men tur att vi fick det utrett haha

25 november, 2005 18:44  
Anonymous Anonym said...

Ja, så det kan bli du! Tur vi rett ut det nu då! :)

Du, fan vad bra det blev med Idol igår!

26 november, 2005 10:47  
Anonymous Anonym said...

Japp, im so excited ( hur dte nu i h-vete stavas som), hihi.

26 november, 2005 11:23  

Skicka en kommentar

<< Home