onsdag, november 23, 2005

Skolan tar sin lilla tiden den också

Igår var det fullt upp. Skola fram till 14.30, och efter det snabbt hem, lämna gympakassen & ett X antal kilo skolböcker innan jag cyklade till A.
Under dagen hade vi ett spontanmöte med projektarbetarhandledaren K, som hade tittat på våra enkätfrågor. Hade gjort lite ändringar (ex. hade vi på något ställe skrivit varja DAG istället för NATT. :) så knasigt det kan bli) och hade lite förslag på vad vi mer kunde göra.
Så igår eftermiddag/kväll fixades det till hemma hos A. Började dock lite illa, då de inte hade någon ström. Men det höll någon vaktmästare på att fixa då jag kom, så det tog inte allt för lång tid innan det var ström i alla lägenheterna igen!

Började också titta lite på en film, 'Girl next door' som hon hade på datorn. Hann dock inte se mer än 40 minuter, innan jag skulle hem och käka.
Var hemma 18.30, räknade lite matte, käkade, räknade lite till matte, såg på 'Sveriges värsta', duschade, pluggade engelskaglosor, fixade med stödord till mitt muntliga NP i svenska och sedan nattinatti. Klockan var 23 då jag lade huvudet på kudden. ;) Var verkligen full fart hela dagen.

Skulle ha genomfört pilotundersökningen idag, men eftersom jag känt mig lite halvbra idag (frusit, haft ont i benen samt lite huvidvärk under eftermiddagen) skrev jag ett sms till A och skrev att jag inte kunde vara med. Kände att jag inte vill ge mig ut och iväg. Undrade lite om hur vi skulle göra, om vi skulle ta det en annan dag, eller om hon ville ta det själv idag. (de vi skulle fråga var släkt + kompisars syskon till A) Men har inte fått något svar, så jag vet inte. Men jag tror inte att det blev nått. Får bara hoppas att hon inte blev sur...
Hade sådan tur också, att mitt IVÄ var inställt idag, så jag fick sluta 13.10 istället för 16. :) Sådant förgyller ens dag!
Ägnade den tiden åt att komma ifatt lite, göra lite grejer. Läste igenom NK-grejen som vi ska ha läxförhör på nästa fredag (9 sidor i boken samt anteckningar. om cellens uppbyggnad osv. inte alls kul...) och strök under det viktiga, så att det bara är att plugga på sedan.
Läste även engelskatexten och tog ut 30 glosor. Jätteroligt det också. :/ Till slut tränade jag lite på svenskaföredraget också. Men det gick relativt dåligt... Då man ska prata rakt ut och bara använda stödord finns det en risk (och den risken har jag upplevt ett antal gånger idag) att man pladdrar på om annat, som man inte ska säga eftersom man inte minns det man SKA säga. Ahja, blir till att råplugga in det, så det sitter där stenhårt sedan. Då SKA jag inte misslyckas.

Jag har tuggat på mitt tuggumi jättelänge nu, så jag håller på att törsta ihjäl. Ska dra mig till min säng nu, och försöka läsa ett kapitel ur vår nya engelskabok, 'One fore my baby' (Min tjej och jag). Fick den förra onsdagen och ska vara klar veckan 2, så jag har slappat lite med den. Hehe. Men jag har bara läst 2 kapitel, så jag får ta mig samman nu, tiden går snabbt. ;)

Funderar vad jag ska plugga till. Är rätt inne på någon KY-utbildning, då det är som högskola/universitet, fast på KY är minst 1/3 praktik. De flesta utbildningarna ligger på 1 eller 2 år. Lagom länge tycker jag. ;-) Grejen är bara att hitta en utbildning som skulle passa mig, och som jag är sugen på att gå. Men jag VET ju inte vad jag vill göra/gå. That's the problem.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kikar bara in en sväng :) Hoppas allt är bra med dig Elin? Kram

24 november, 2005 18:26  

Skicka en kommentar

<< Home