fredag, december 02, 2005

Idol-final

Yes, idag gäller det. Idag är det final, och jag håller alla tummar jag bara kan, för Agnes. Båda två är toppenbra, men mitt hjärta bankar mer för Agnes. Jag tycker att hon är duktigare, och mer allsidig än Sebastian. Sebastian är en rockkille, och gör sina rockiga framträdanden kanon. Han är grym, en riktig stjärna. Men så mycket mer finns det inte... Han har kört endel (iaf en som jag kan minnas) lugna ballader, då man hört hans sångröst. Den kommer inte fram på samma sätt då man sjunger (nästan gapar & skriker) rock. Och jag tycker inte att Sebastian har någon bra sångröst. Han kan sin rock, men han är inget vidare då det gäller 'vanlig sång'.
Agnes däremot, hon är jätteduktig på allt från ballad och cocktail till rock. Hon kan allt, och det tycker jag väger mycket i en sådan här tävling. Alla är duktiga på sin specialitet, men den som är duktig på mer än det, tycker jag är mest värdig att vinna.
Sibel är likadan. Hon är grym på både rock & ballader, men jag gillar inte henne som person. Ett uttalande som detta;

– Jag tycker också att jag är den mest värdiga finalisten för jag har kämpat i två år mot min nervositet och har spytt, gråtit och skakat bakom scenen men utvecklats. Jag vet inte hur mycket Agnes vill det här, säger Sibel. (källa)

gör mig ännu mer negativ till henne. Vad f*n spelar det för roll att hon kämpat i två år. Det bryr väl inte jag mig om. Det som spelar roll är hur bra de (hon) levererar varje fredag, i olika teman.

Läste också att vinnaren börjar spela in sin skiva imorgon, och att den släpps före jul (himla bra timing va?) Jag sa till mamma, att hon Agnes vinner, då önskar jag mig den skivan i julklapp! :)

Hade två prov idag. Ett riktigt prov i engelska, som gick sådär. Var lite glosor som man skulle sätta in i meningar, och den delen gick väl ganska bra. Var glosor från tre kapitel som vi läst, men jag tror att det endast var glosor från en av texterna...
Resten av provet var oförberett och bestod av korta läsförståelsetexter, en text med luckor där ett ord skulle sättas in (inga alternativ, utan det kunde vara vilket ord som helst), några små korta texter där två eller flera ord skulle sättas in, samt korta texter där ett ord saknades, och man fick välja på ett antal, varav nästan alla var okända för mig.
Så det gick sådär. Var sista lektionen på dagen också, så man var ganska trött.

Det andra provet var ett läxförhör i naturkunskap. Cytologi, och det gick kass. Var 6 frågor (med delfrågor) och det var en hel del jag inte kunde... Chansade på några, men skippade några. Får se hur det går. :/
Testade även vår andningskapacitet. Jag låg på ca 3300 då man tog ett djupt andetag och sedan andades ut så mycket man kunde. :)