tisdag, mars 28, 2006

Videoband

Först och främst; Det behövdes en helg. Jag är inte alls trött *peppar, peppar* denna veckan. Jätteskönt. :)

Fick banden med rytmikshowen idag. Suttit och kollat nu ikväll, 2.5 timmars showande. Jisses vilken otakt min klass dansade i. Visst att det var väldigt dålig kvalite på vår dans (ingen gjorde någonting samtidigt som någon annan. Inte ens "huvud, axlar, knä & tå" lyckades vi göra i takt!) men jisses vad kul det såg ut. Hahaha. Kul hade vi, och kul såg det ut.

Är rätt lugnt denna veckan. Pysslar lite med psykologiarbetet samt lite andra småuppgifter som dyker upp under veckan. Bävar lite för påskolovet, då vi måste jobba "ihjäl oss" med projektarbetet. På ett vis känns det bra, för då har vi en hel veckan som vi kan fokusera på det, utan att massa andra skolgrejer ska göras. Men samtidigt vill (och behöver) man ju ha lov, och var LEDIG. Men ska vi bli klara, får det nog bli såhär!

Jag gillar inte ordet framtid. Det skapar ångest. Okej, inte riktig ångest, för det vet jag vad det är, och det har jag inte. Men en annan sorts jobbig känsla... Orkar inte tänka, men samtidigt måste jag. Och jag blir galen om jag inte vet vad som ska ske och hända. Kan inte bara gå sysslolös, även om det vore skitskönt att bara släppa allt och tänka "att det ordnar sig". Ibland tänker jag så, då jag inte orkar ta tag i det. "Det fixar sig på något sätt". Men egentligen gör det väl inte det. Man måste vara lite delaktig själv, och bestämma. Det kan inte bara ske av sig själv. Tyvärr.