torsdag, mars 16, 2006

A+

Idag var det blodgruppslaboration på naturlabben. Vi fick bla ta reda på våran blodgrupp, och jag var A+. Runt 46% av Sveriges befolkning har blodgruppen A, och 85% är Rh positiva (+:et) Så jag är helt vanligt. Lite tråkigt, men samtidigt skönt eftersom det då inte är svårt att få tag i blod om jag någon gång skulle behöva lite grann. :)

Gick bra att ta blodprov. Får ont i fingertopparna då man pratar om blodprov, men nu tar vi det så pass högt upp på fingret (inte där det är mest blod, och det "sticker ut lite") så det inte ens känns. Så nu är den "rädslan" borta.
Har lite småont i fingret, eftersom det blivit ett litet blåmärke precis vid sticket. höhö. Låter bli att trycka på tangenterna med det fingret, som fö är det vnstra långfingret. Intressant va?! :)


Psykologiprov imorgon. Ska nog gå bra. Är mycket olika grejer som är lätta att blanda ihop, men då jag försökte förklare endel av det för A idag, märkte jag att jag nog kan det relativt bra!

Nytt TV-program idag. Verkar himla kul! :) Ska sluta skriva nu, för det är jobbigt att låta bli att trycka ner tangenterna med det "skadade" fingret. Ansträngande att hålla upp det. Vilka problem...