tisdag, mars 21, 2006

Sucka. Inget intressant att printa ner. Endel att göra nu, men samtidigt inte. Orkar inte ta tag i det som ligger en bra bit framåt i tiden. (en bra bit = ett par veckor)
Det får vi ta senare. Är inte riktigt jag att tänka så, men nu har jag ändå grejer att göra för tillfället, så jag varken tid, ork eller motivation att ta tag i det som kommer här näst. Psykologiarbete (måste bestämma ämne), religionsuppsats (måste bestämma ämne och börja någon gång. suck. ingen lektionstid till det, som jag nämt förrut. SUCK), projektarbetet (booring, ORKA!) osv. Men, jag vet att det löser till slut, och allt kommer vara klart till den 15 juni. Om jag så får jobba massa helger. Hellre det än jobba sena kvällar så jag nästan stupar. Orkar plugga ett fåtal timmar, men sedan säger orken och hjärnan stopp. KAN inte plugga i massa, massa timmar. Okej, det gick att plugga matte i typ 4-5 timmar en eftermiddag, men inte "läs-plugga". Läsa texter osv i flera timmar = omöjligt. Går inte. Somnar och hjärnan säger stopp och jag kan inte tänka. Tur att jag är bra på att planera (oftast, då jag har motivation) så att jag har relativt bra sikt över vad som ska göras. Men det är stressande ibland. Kan koppla bort det och bara skita i det, vilket är rätt skönt!

Att bara skriva sina tankar rakt ner blir rätt vimsigt. Som ovan. Inga nya rader och stycken. Bar en liten kompakt hög. Men det är ju så tankar samlas, som en liten hög!

Studentfest idag. "La dolce vita", - vilket tema då. Så jäkla svårt... Har absolut inte en endaste fin klänning eller glittriga grejer. Orkar inte engagera mig att leta & köpa heller. Väntar på ett bättre tema. De andra var inte heller så på. Tycker de ska satsa på teman som man har grejer till hemma. Inte grejer som man behöver en massa annat till. Suck. (Mycket suck idag)
Allmänt trött i hjärnan. Mycket att tänka på. Främst skolan. Den upptar mycket av min tankeverksamhet, men oftast kopplar jag bort den. Men nu när jag sitter här och skriver dyker den upp. BOOOOORT. Tänk på annat! :)
Och det går faktiskt, om jag slutar skriva och gör annat så försvinner det.