söndag, mars 19, 2006

Resultatet

Okej. Det var Carola som tog hem det hela. Jag hade som bekant hoppats på BWO eftersom jag diggar låten och tror att de hade haft en bra chans i Aten. De är redan kända i Europa, och de upprepande oh oh oh sätter sig direkt.

Jag hoppas det går bra för Carola i Aten nu. Och jag tror faktiskt att hon tar sig vidare från semifinalen. Önsketänkande i allafall.
Men hon är så fruktansvärt målmedveten, och har hon bestämt sig för något så grejar hon det. Se bara på hennes medverkan i Melodifestivalen. Hon har satsat högt hela tiden, och tog till slut hem hela skiten. Var någon på TV som jämförde henne med en idrottsman. Förberedelser, motivation och att ge järnet är det som gäller även i dessa sammanhang.

Men samtidigt håller jag med om att hon är en diva som är en aning FÖR självsäker. Men nu när hon väl är vinnare och vår ambassadör för Sverige ska vi självklart hoppas på henne och tro att hon kommer ta oss långt. Allt annat är otänkbart. Varför nerdvärdera henne redan?
Och låten är faktiskt bra. Typisk Carola-låt, och den är härlig och stämningsfull på något sätt!

Lyssnar på de bästa bidragen på Melodifestivalens hemsida. Många, många bra bidrag. Även de som inte kom till final. Funderar på att köpa skivan med alla bidragen faktiskt!

Förresten, var en uppmärksam läsare som såg att jag skrev att godiset kostade 3.90:- KILOT igår. Och så väl var det faktiskt inte. 3.90:- HEKTOT skulle det givetvis vara. Tihi. :)