lördag, mars 25, 2006

Härligt kul helg

Filmen igår var såååå bra. Skitkul, och hela salongen gapskrattade flera, flera gången. Jisses, jag tipsar verkligen om den filmen, Heartbreak Hotel heter den¨!
Det är inte ofta jag ser om filmer, eftersom jag inte tycker att det är roligt då man vet vad som ska hända. Så om jag mot all förmodan skulle vilja se om en film är den verkligen speciell. Och Heartbreak Hotel vill jag se om, gång på gång. Så j*vla bra var den. Har inte skrattat så mycket på ett bra tag!
Mamma sa att den var så himla slående, att man kunde känna igen sig så mycket som huvudrollsinnehavarna gjorde.
Handlade om två kvinnor i 40-årsålder, den ena är nyskild (Helena Bergström) och den andra är änka (Maria Lundqvist). De träffas av en slump på tre helt olika ställen och börjar sedan gå ut på krogen tillsammans. De ska dansa, dricka och träffa nya män. Men de träffar också den enas dotter, vilket leder till hetsiga (men skitkul) diskussioner.
Själva filmen handlar egentligen om att bryta mot mönster då man är 40+ och det är svårt att förklara mer. Man tror inte att den är så kul som den faktiskt är. Och även om jag inte har något att relatera till tycker jag att den är jätterolig.

Åkte hem och hämtade H efteråt. Hon ville inte se filmen. Var och käkade middag på en restaurang. Fyra små rätter blev det för min del. Skitgott men efteråt var jag så mätt att jag mådde illa av att se mat... Illa. ;)

Kollade lite på inspelade TV-program då vi kom hem. Hey Baberiba VILL man inte missa. Kungafamiljen tycker dock inte att det är så kul... Kan förstå det, kan inte var kul att framstå som så korkade och barnsliga (speciellt Carl-Philip). Men sjukt roliga och duktiga är de iallafall.

Sovmorgon till halv 10 imorse. Dusch och frukost, och vid 11.30-snåret begav vi oss mot Älmhult och IKEA. Var inne på någon fritidsmöbler-outlet på vägen. hehe. Skulle bara kolla.
Var ingen som skulle ha något speciellt på IKEA, och det blev bara smågrejer som följde med ut. H köpte ett sjukt snyggt påslakanset som passar perfekt till hennes röd/gråa rum (tryck på 'förstora bilden' om det inte funkar) samt nått mer som jag inte minns.
Jag köpte också ett påslakanset (velade mellan den och detta, men tyckte det turkosa var lite för skrikigt), ett rosa klot samt en lampa till klotet. Klotet fick vi dock inte med oss hem. höhö. När det packades in i papper lades det åt sidan för att läggas högst upp i kassen. Men så blev inte fallet, då det stackars klotet glömdes bort och blev kvar på bänken... Men det ordnar sig. Antigen har någon lämnat in det, eller får vi köpa ett nytt! :)

Käkade lovely dinner där också, och var hemma vid 17-snåret. Har käkat smörgåstårta, bakelse (jag åt en budapest) samt sett på Högsta domstolen och Deal or no deal. Spelade in det sistnämnda och såg det efteråt, eftersom de gick samtidigt.
HD var skitbra och kul, medan Deal... var sådär. Är helt klart vilket som var bäst. :)

Har hänt så mycket denna helgen, såhär långt. Så roliga grejer! Känns som en evighet sedan jag var i skolan. Tihi.

Gäsp. Ska snart dra mig uppåt och sova. Måste (vill) läsa i min bok också!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ditt påslakanset, det brun/rosa har mamma köpt också, sist vi var där :) höhöö smart att lämna efter sig grejor ;) du vet väl att man alltid ska kolla rullbandet på saker innan man går ;)

26 mars, 2006 11:38  
Blogger Elin said...

Det var inte på rullbandet, det var vid den där bänken man slår in ömtåliga grejer. Och det var inte heller jag som glömde kvar den, utan en annan familjemedlem! ;)

26 mars, 2006 15:07  

Skicka en kommentar

<< Home