söndag, mars 26, 2006

Kejsarvåfflor

Har ätit frasvåfflor till fikat idag. Men vårt våffeljärn sjunger nog på sista refrängen nu, eftersom det först blev svart, det rök ifrån det och luktade bränt, för att sedan göra mestadels av våfflorna svarta. Och det är väl kanske inte så konstigt, eftersom detta järn är ifrån mitten av 70-talet. ;)
Men några blev iallafall okej. Och jättegoda!

Läst ut boken också. Bra och gripande, som jag tidigare nämnt.
Inte hänt så mycket annat, denna lugna söndag. Sov till 10.30 (eg 9.30, den "gamla" tiden).

Det stannade en mörk bil utanför vårt hus igår kväll/natt, runt 1-tiden. Precis utanför, som om de ville oss något. Var uppe på mitt rum, påväg att gå och lägga mig. Ropade på H som kom. Släckte och spionerade lite. höhö. H sa att någon av dem satt och glass. ;)
Efter en stund backade dem till huset brevid, och ett antal killar i 20-årsåldern hoppade ut. H föreslog att vi skulle öppna fönstret för att försöka höra vad de sa. Skitkallt, men kul. Hörde dock inte vad de sa, förrutom att H hörde något i stil med att de skulle få köpa något för 5 00:-
Okej, det pågår kokainhandel på vår gata! skämtade jag med H. Hahaha. Vilka idéer man får.

De gick in i huset sen, och vi stördes inte mer av deras festande. Läste lite, och släckte 02. Eller 03 blev ju klockan då!

Var nog uppe lite för länge. Var övertrött! Blev snurrig, fick svårt att andas och H och jag bara garvade och hade det allmänt kul. Vi kunde inte stå på ett ben och balansen var kass. Blundande och skulle gå, och jag drogs åt höger hela tiden. Jättemärkligt. Hahaha. Ganska kul, men samtidigt läskigt att man kan bli sådan för att man är trött. Nykter och trött vill jag tillägga ;)