lördag, mars 18, 2006

Melodifestivalfinal

Ikväll klockan 20.00 på SVT1 gäller det. Rätt låt måste vinna. Eller hur?!

Såhär tycker jag om de olika låtarna:

Andreas Johnson - Sing for me, - Låten är bra, och skulle nog funka bra i Aten. En av mina favoriter.

Björn Kjellman - Älskar du livet, - Inte direkt min favorit. Refrängen kan vara LITE bra, men nej, jag gillar den inte speciellt mycket.

Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra, - Låten är sååå bra. Diggar verkligen den. Men jag tror inte att den skulle slå så bra i Aten, och kommer inte vinna. Men jag hoppas att den inte kommer sist ikväll i alla fall.

The Poodles - Night of passion, - Sådär. Rättså okej för det mesta. Fartfylld. Men jag tror inte att den vinner. Placerar sig nog ganska högt trots allt.

Magnus Carlsson - Lev livet, - En låt som fastnar på hjärnan. Helt okej, men inte en av mina favoriter och jag tror inte att den har någon vinnarpotential. Kommer nog inte funka så bra i resten av Europa heller.

Rednex - Mama take me home, - Kvällens, enligt mig, dåligaste bidrag. Jag gillar uppenbarligen inte country då jag avskyr (okej, kanske lite väl hårt ord) hennes röst. Kan inte förklara hur den låter, men jag tycker definitivt inte om den.

Carola - Evighet, - Jag tycker om den här låten. Typisk Carolalåt, och Carola är bra. Hon har en speciell och bra röst. Hoppas dock inte att hon vinner. Hon är lite FÖR självsäker. Svär på att hon kommer skylla på sin sjukdom om hon inte vinner.

Magnus Bäcklund - The name of love, - Bra låt, men sticker inte ut så jättemycket enligt min mening. Kommer inte vinna, men inte heller placera sig längst ner.

Kikki Danielsson - Idag & imorgon, - Helt okej även denna. Ingen vinnarlåt, och skulle inte heller funka så jättebra i Aten.

Bodies without organs (BWO) - Temple of love, - Här har vi kvällens vinnare! De är kända i Europa, har en bra låt som lätt fastnar på hjärnan, och de kommer funka jättbra i Aten. De kommer ta Sverige lååååångt!

För övrigt idag har jag städat mit rum, bytt sängkläder samt varit borta på Ica och köpt godis. ;) 3.90:-/kg. Köpte för 22:-, så nu har jag godis ett tag framöver. hihi. Får se hur länge det räcker. Var riktigt sugen på godis idag! Var såååå sugen på choklad i förrgår samt igår, men fick inte tillfälle att köpa något. Inte riktigt samma sug idag, men lite!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hoppas inte att godiset kostade 3:90 KILOT!!!! ;) I så fall kan du typ bada i det...=) *tihi*

18 mars, 2006 18:37  
Blogger Elin said...

Haha. Ojdå. Nej, SÅ billigt var det inte. ;) Och då hade jag haft många kilo här hemma nu. hihi

19 mars, 2006 16:41  

Skicka en kommentar

<< Home