onsdag, mars 08, 2006

Smp.se

Studiebesöket var intressant. Fick veta lite hur det funkar, och hur programmet som de lägger ut artiklarna i, ser ut. Fick även se ett förslag på hur sidan ska se ut då de gör om den. Jättefin!
Även lite information om något nytt, som de ev (eller ganska säkert) ska införa. Blir en de där läsarna får skicka in hur mycket bilder och publicera så mycket texter de vill. Blir det tillräckligt med material skulle de även göra en bilaga till tidningen. Blir roligt!

Lite matte även idag. Är det enda jag pluggar nu. Har lite psykologiuppgifter tills på fredag, men eftersom det är matteprov då beöver jag inte ha dem klara då. Räcker till på måndag. Får göra dem på fredag eftermiddag, eftersom matten tar upp min tid nu, och Stockholmsvistelsen tar upp min tid i helgen. Åker lördag morgon/förmiddag!

Förresten så spenderar läsaren ca 3min, 11 sek på smp.se. Och de fuskar. Det ser ut som om de uppdaterar massa, men killen som höll i studiebesöket berättade att det är vissa länkar till TT som uppdaterar kontinueligt. Ex "Sverige" och "Världen" som man ser till höger längst upp. ;) Det är alltså TT som skickar vissa nyheter, inte smp!