måndag, mars 06, 2006

Rytmikshowen

Huvudvärk. Var hemma 12.30, efter att ha käkat lunch efter rytmikshowen. Pluggat matte mellan 13.15 och 18.30, med kortare paus för mat. Prov på fredag. Det sista (och största) innan nationella i maj(?) och det är på tre kapitel. Hade planer på att plugga ett kapitel/dag måndag, tisdag och onsdag, och sedan repetera allt lite snabbt under torsdagen. Men då det enbart var jag hemma, och det var lugnt, tyst & ingen som störde körde jag bara på. Till slut kunde jag knappast tänka. Ont i huvudet av att sitta lutad över bordet, samt att matte kräver endel tankeverksamhet... Hjärncellerna lär väl inte dö i första taget. ;)

Rytmiken var såå kul. Fick dock inte uppträda förrän väldigt sent i programmet. Tredje från slutet tror jag. Så man satt ju och byggde upp sin nervositet under tiden. Triggar sig så man inte kan tänka på annat. Men det är så det funkar, när det handlar om scenuppträdande. Man är så nervös så man inbillar sig att man glömt alla steg, repliker osv, men så fort ridån åker upp släpper allt och man kör bara på! Sån tuff känsla. Verkligen!

Gick dock som vi väntat. Hade kul, men så vidare bra dans var det väl inte. Inte så timade. Tränat endel, men det sätter sig ändå inte. Vi har ingen rytm i kroppen. Måste vara det. Jag kan i allafall tala för mig själv. Har alltid ogillat att dansa, och gör det fortfarande.
Nästan alla klassen (16) körde massa olika danser, och gick ut från scenen emellan. Bytte kläder, skiftade personer som dansade osv. Vi var kvar på scen, alla, hela tiden. Hade inte en tanke på att vi skulle gå UT, och sedan gå in igen. Aja, vi gjorde vårt, och det är vi. Kan inte göra som alla andra. Fruktansvärt roligt var det i alla fall!

Och grattis till Camilla & hennes klass som vann! :)