söndag, mars 05, 2006

Social fobi

Var ett ganska lamt startfält i Melodifestivalen igår igår. Tyckte helt klart Bodies without organs var bäst, men även Jessica Andersson (låten var bra, inte framförandet) och till viss del Kayo.

Det var så sjukt. Elysion fick högsta betyg i Smålandsposten, och lägsta i Aftonbladet. Hur kan kritiker bedöma så olika?! Jag håller helt klart med Aftonbladet; de var kass. Skitkass, och de passade inte där. Fattar inte hur de kunde gå till andra chansen. Jessica kunde fått den platsen istället!

Har packat upp gårdagens inköp (linnen+halsband), rensat bland gamla sparade kvitton, lyssnat lite på radio, fikat frallor samt hållt på att vela fram & tillbaka angående vilka kläder jag ska ha till helgen. Får se hur jag bestämmer mig ang. klädvalet!
Måste träna på danserna idag också. Så de sitter där.

Åh. Det ska verkligen bli roligt imorgon. Längtar verkligen. Ska bli spännande att se alla andra klassers uppträdande, samt se hur vårt mottags! ;)
Har bara det också, enda & sista lektionen som vi skulle ha haft blev inställd. Fått uppgifter som vi ska göra hemma.
Just det, på tal om psykologi (ämnet som blev inställt) måste jag leta fram Apoteket, tidningen med namnet Apoteket alltså. Fanns en stor artikel om social fobi i den. Läster om fobier, neuroser osv. i psykologi och ska ha prov nästa fredag (inte nu på fredag, utan nästa. denna fredagen är det matteprov...). Kan vara intressant/ kul att läsa artikeln. Mamma hade med sig den hem från apoteket, och jag hittade den artikeln då jag snabb-bläddrade igenom den. Ska läsa den mer noga nu! :)