fredag, december 02, 2005

Bombhotat

Omg, omg. Om man bara hade vetat om det... Vilken tur att det aldrig blev någon utrymning. Nu låg det visst ingen sanning i det, och om vi tvingats utrymma skolan hade det nog blivit ännu värre... Kaos och tumult.

Nu undrar ni givetvis vad det är jag babblar om, men såhär ligger det till. De sa nyss på radion att min skola har blivit bombhotad idag, klockan 9.30. Precis då som jag kom till skolan, eller som min första lektion börjar.
Svenskt näringsliv har visst varit där idag, med någon kampanj som heter Enterprise. Och under tiden var det någon som ringde SOS Alarm och sa att det fanns en bomb på skolan. Men de utrymde den aldrig. Varför vet jag inte exakt.
Det hände som sagt ingenting mer, men då den ansvariga från Sv. näringsliv kom ut till sin bil var den förstörd och de hade hällt någon röd vätska där inne.

FY FAN VAD LÄSKIGT! Tänk att jag har varit på skolan, och det var bombhotat. Ingen visste OM det fanns en bomb, och TÄNK om den det skulle göra det och den SMÄLLT och hela skolan bara gått upp i rök, tillsammans med alla elever, lärare och annan personal. Tanken är grymt otäck, men samtidigt känns det inte som om det var någon fara. Jag är bara glad att de inte nämde något, utan att vi gick där ovetande. Det hade blivit ett riktigt tomult där inne om vi vetat att vi var bombhotade och att en bomb SKULLE KUNNA finnas inom skolans fyra väggar...