söndag, februari 11, 2007

Melodifestivalen, delfinal nummer 2

Åh. Melodifestivalen igår. Vilket startfält :) I och för sig kunde det inte bli mycket sämre än förra veckan.
Jag tyckte att Marie Lindberg, Cosmo4 och The Ark var bäst. Jag hade inte hört bidragen innan Tv-sändningen, men kände på mig att jag skulle gilla The Arks låt. De har ett speciellt sound i alla sina låtar, som jag tycker mycket om. Och visst var sounden med i även denna låten! Så den var en fullträff! Kanonbra. De är ju helt grymma på scen också. Deras gratiskonsert nere på Stortorget i somras (för att fira sin 15årsdag) var ju helt fantastisk. Jag skrev såhär i ett blogginlägg dagen efter konserten;
The Ark var helt fantastiskt underbara igår. Det går inte att förklara. Vilken show! De firade 15 år igår och körde en riktigt påkostad och grym show. De gav verkligen allt, och de älskar sitt Växjö. Det går inte att ta miste på det.

Nu tillbaka till gårdagens Melodifestival. Cosmo4:s låt diggade jag. Jag hade tänkt lyssna på låten på sr.se alt. svt.se nu för att minnas vad det var jag tänkte då jag hörde den, men det funkar inte... Får nöja mig med att skriva att jag gillade den. Den hade tempo och en bra melodi.
Marie Lindbergs låt var lugn, fin och jättebra! Dessutom roligt att den är skriven i Växjö, då hon bodde här och pluggade till lärare :)
Jimmy Janssons bidrag var helt okej. Lät som hans andra låtar. ;) Men det var riktigt mycket fart & fläkt.
Jessica Anderssons låt var också rätt bra. Kräver kanske några lyssningar till.
Men Regina Lund, Svante Turesson & Anne-Lie Rydé samt Lustans Lakejer var jag inte överförtjust i.

Har jobbat idag, 9-13. Var ett hockeylag som hade nästan alla rummen på ena våningen, och de skulle inte checka ut förrän 14, så den våningen kunde vi inte göra.
Pappa skjutsade upp mig, och kom sedan och hämtade mig. Sen var vi ute och körde. Var ända borta i Ingelstad. Körde landsväg, och det gick fint. Är bara lite knas med vår bil nu, motorn hackar då den går på tomgång. Så man kan inte köra i låga hastigheter osv. Vet inte riktigt vad det är för fel mer exakt, men den hoppar och beter sig lite konstigt.