fredag, februari 09, 2007

Teoriprovstid

Usch, jag har ont i huvudet nu. Bara jag inte blir sjuk igen, nu när jag är nästintill frisk.

När jag kom ner till körskolan och skulle köra idag vid halv 11 var A där. Hon skulle ha körlektion efter mig (vid 11.10) men hade kommit 1 timme för tidigt. Så trafikläraren (vi kör med samma) undrade om jag ville/kunde köra lite senare (11.55). A skulle ha dubbellektion nämligen. Hursomhelst gick det fint. Jag skulle ju ändå göra teori. Spelar ingen roll om jag gör det innan eller efter att jag kört.
Körde Spanska svängar på 110-väg samt hård inbromsning i 90km/h idag. Gick rätt bra.
Och efter lektionen fick jag en teoritid bokad. Så nu gäller det att lära sig allt! Kan det nog relativt bra, men det är en hel del som jag är lite småosäker på. Varje gång dyker det upp någon liten grej som jag känner mig osäker på. Men det är bara att läsa i boken så fastnar det lite bättre iallafall.

Imorgon och på söndag är det jobb som gäller. 6 timmar imorgon och 4 på söndag. Ville bara ha halvdag då pga. jag ville hinna ut och köra med pappa innan det blir mörkt. För på mitt jobb vet man annars aldrig när man kommer därifrån...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Va kul med teoritid :) jag var grymt nervös då jag gjorde min hehe, men klarade det på första försöket :) så du klarar det galant du med!!

10 februari, 2007 20:30  
Anonymous Anonym said...

Camilla: Jo, vi får väl hoppas på det. Tror nog att det är lättare för mig att klara teorin än praktiken. Då hinner man tänka mer, när man kör måste man bestämma DIREKT! ;)

11 februari, 2007 17:55  

Skicka en kommentar

<< Home