torsdag, februari 08, 2007

Dagböcker

Det handlade om dagböcker på Karlavagnen igår. Var mest äldre damer som ringde in och läste ett par rader. Är väl så, det måste gå ett par år (de flesta dagböckerna var skrivna under 40-talet) innan man vill läsa upp det i radio!

Jag skrev dagbok varenda dag under tre års tid (högstadiet), men sedan kände jag att det blev för mycket. Så jag började skriva lite då och då, när det hände något speciellt. Skrev även på Lunarstorm, och de inläggen har jag skrivit ut. Jisses vilket arbete ;) Och så började jag med bloggen någon gång under sommaren 2005 (dock inte denna)
Och från och med 1 januari 2006 började jag skriva i en femårsdagbok. Är ett par rader, så att man kortfattat kan skriva lite om dagen. Jättekul att kolla tillbaka på vad man gjorde för 1 år sedan till exempel.

Så idag ska jag plocka fram mina "gamla" dagböcker och läsa lite. Kan inte läsa allt, men endel :) Kom på att jag även skrev lite dagbok då och då när jag gick på lågstadiet (kanske även mellanstadiet?). Jag fick en dagbok när jag var 7-8 år och skrev lite då och då. Sweet.

Igår scrappade jag i ett antal timmar under eftermiddagen/kvällen. Var jättelängesedan nu, och jag blev helt plötsligt jättesugen :) Kanske blir lite grann idag också.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja visst är det kul att blicka tillbaka på det man skrev för en halv evighet sen :) hehe...Andreas har också gått o blivit förkyld, så han ligger stackaren, alldeles död ;) förkylningar tar hårt på män hahaha...

08 februari, 2007 20:37  
Anonymous Anonym said...

Camilla: Jo, det är skoj. Men jag tror att det blir ännu roligare ju längre tid det har gått. Ajdå, är mycket förkyldningar som går nu. (eller försyld som jag hade skrivit i den första dagboken. tihi)

09 februari, 2007 14:18  

Skicka en kommentar

<< Home