tisdag, februari 13, 2007

Jobb eller utbildning?

Idag är jag ledig. Himla skönt. Jobbade igår också (8-16).
Pappa ringde strax innan halv 1 idag och sa att han va på väg hem, så jag skulle fixa lunchen. Hade ingen aning om att han skulle komma hem, men det var trevligt. Så slapp jag äta själv. Han körde ändå förbi här då han varit ute och kört i jobbet.

Funderar på vad jag ska göra mer idag, nu när jag kikat igenom allt jag skulle på nätet. Det är så mycket man tycker att man missar/inte hinner göra när man jobbar, men när man väl är ledig kommer man inte på något att göra.
Nu kom jag på vad det var jag borde/ska göra. Måste kolla upp endel grejer i körkortsteorin. Grejer som jag upptäckt att jag inte har helt koll på. Måste ner till körskolan någon dag (helst 2) och sitta vid datorerna också. Men jag kände att jag vill vara hemma idag, och ha "helg". Har liksom varit igång 4 dagar på rad nu.

Så. Nu vet jag vad jag ska ta tag i. Borde leta utbildningar också, eller bestämma om jag ska plugga eller göra den andra grejen jag har funderat på. En sak är säker, till hösten blir det en förändring. För om jag inte ändrar något är risken väldigt, väldigt stor att det blir ett exakt likadant år till, - dvs bara jobba lite då och då, och varje morgon/dag/kväll gå och vänta på att de ska ringa. Och dessutom ett jobb jag inte trivs med till 100%.
En sak har detta jobbet lett till (förrutom pengar, aktivitet, motion och arbetslivserfarenhet), och det är att jag aldrig mer vill vara timvikare! Det passar inte mig att inte veta när jag ska jobba. Det är ett orosmoment att hela tiden fundera på om de ska ringa eller inte. Jättesvårt att planera, och det leder även till att jag aldrig vet om jag kan genomföra det jag planerat heller. För som jag tidigare skrivit, jag vågar inte säga nej för många gånger.