måndag, januari 29, 2007

Top Dog

Blev varken Sims eller pussel igår. Däremot blev det en jädrans massa Top Dog. TV3 har sänt förra årets säsong under helgen, 6 avsnitt på lördagen och 6 igår söndag. Kikade lite grann i lördags, och igår började jag titta igen. Och till slut kunde jag inte slita mig. Vinnare blev Engla Isabella, en skitsöt liten filur! Digitalboxen började krångla precis då ettan och tvåan skulle presenteras, så jag vet inte vem som kom tvåa. Att det var E. Isabella som vann vet jag pga att jag såg henne i Rustas reklam, en av modelluppdragen som vinnaren fick göra.
Jag tyckte även att Majken var en grymt söt & charmig hund.

Tio i åtta i morse ringde jobbet och undrade om jag kunde komma in ett par tre/fyra timmar och jobba. Visst sa jag då. Och vid 10 var jag där. Är skihalt ute, och jag klarade mig galant fram till tunneln när jag precis var framme. Glashalt och en rejäl sväng = Elin trillade. Fick lite ont i vänstra knät, men det gick relativt snabbt över.
Var bara bäddhjälp idag, men det var rätt skönt. Slippa slabba med blöta trasor som dessutom luktar mindre gott. Blött är ändå inte bra för mina händer.
Jobbade till 14 då jag cyklade hem och åt lite. Sedan tog jag och H bussen till stan vid halv fyra. Hon skulle ha lite kläder till på lördag och ville att jag skulle följa med. Hon som aldrig vill gå på stan med mig. Håhåjaja!
Pappa hämtade oss vid 6, och så åkte vi hem och åt kvällsmat.

Har ont i benen efter allt spring. Ska strax se på Saltön som börjar igen. Nya (förhoppningsvis) underhållande avsnitt!