torsdag, januari 25, 2007

Upp med (eller innan) tuppen

Det har varit blandade känslor idag. Hade körlektion mellan 11.10 och 11.40, och strax innan jag cyklade dit ringde jobbet och undrade om jag kunde komma in i eftermiddag. Hade ju sagt att jag kunde jobba från och med 13, så jag sa ja, och cirkus 13.20 var jag där. Åt lunch med H här hemma innan jag cyklade. H har haft studiedag idag, pga Växjökonferensen.

Körlektionen gick bra, och nästa gång ska jag börja med landsväg. Härligt! Får hoppas det går fint. Fick en tid till halkbanan idag också. Och jag måste lägga ner mer krut på teorin nu. Time to speed up!

Jobbet var lite annorlunda idag. Bäddade först 4 rum, och efter det skulle jag ner till en annan våning och bädda ett par sängar till. Men blev stoppad på vägen. Skulle göra lite lokalstädning nämligen. Har inte gjort det alls förrut, vilket hon jag pratade med blev lite paff över. Hon tyckte det var konstigt att inte Husfrun gått igenom det med oss. Hur som helst skulle jag städa omklädningsrummen samt toaletterna där inne + ett par golv vid lastkajen (dock innomhus!) och i köket. Låter kanske inte så svårt, men har man aldrig gjort det och aldrig heller sett någon göra det blir det lite knivigt.
Hon frågade mig även om jag kunde jobba imorgon, och jag tog för givet att det var som vanligt hon menade. Sa ja, men efter ett tag visade det sig att det var lokalstädning jag skulle göra (den ordinarie är sjuk) och att jag ska börja HALV SJU. Vilket betyder att jag måste stiag upp vid fem, och cykla vid sex. Hurra!
Var ju liksom försent att säga nej då. Hur som helst, hon började förklara vad jag skulle göra osv, och det fastnade inte så bra. Lite fastnade, men inte allt på långa vägar. Dessutom är det jättesvårt när man väl ska göra det. Låter kanske okej när någon förklarar, men när man sedan ska göra det själv (utan att ha sett det en enda gång) är det inte så lätt kan jag lova.
Sa lite senare att jag inte ville göra lokalerna imorgon, eftersom jag hellre vill ha det visat för mig innan. Då gick hon med mig upp och visade vart jag skulle gå osv, och sa att jag efter en timme (alltså 7.30-8) ska leta upp de andra städerskorna som då kommer. Då ska jag be en av dem gå med mig och visa allt. Så jag inte känner mig helt ensam och inte har en aning om vad jag ska göra. Kändes lite bättre, men långt ifrån bra.
Var inte så jättekul när jag cyklade hem och tänkte igenom vad det är jag verkligen ska göra. Pappa har lovat att skjutsa upp mig (TACK!) så jag behöver inte åka härifrån förrän 06.15.
Men att komma först till hotellet, ha ansvar för att bla ett konferensrum är klart (städat och fixat, de har varit där idag också) och städa lobby och en toalett känns sådär. Låter visserligen inte så svårt, men iaf.
Men som mamma sa; "de hade inte bett dig om de inte trodde att du skulle klara det."
Rapport kommer imorgon.

Var nere på Filmstaden ikväll. Är medlem i deras bioklubb (blev det för ett par år sedan, och får mail därifrån då och då) och då fick man hämta ut två biljetter till en film som de har förhandsvisning på den 30/1, på tisdag alltså. Pratade med A nu och kollar om hon vill hänga på.
Var på MAX och åt idag. Lämnade mamma och en kompis till henne på stan (de skulle på middag med ett par andra kompisar) Var i den vevan jag var på Filmstaden. Hämtade H på hennes jobb också.

Nej, nu får jag gå och lägga mig om jag ska orka upp imorgon. Tänk på mig (när ni sover!) och wish me good luck!