torsdag, januari 11, 2007

Rockbjörnen

Har precis tittat klart på Rockbjörnen. Den gick på kanal 7 (Aftonbladets kanal) som vi inte har, men vi upptäckte att man kunde titta live på Aftonbladet.se. Bilden hängde inte riktigt med hela tiden, och ljudet hackade lite då och då, men det fungerade bättre och bättre. Och nu i slutet såg man jättebra. Liiite dålig bild bara, men det är bättre än ingenting!
Marit Bergman vann inget pris, men avlutade galan med låten "Mama, I remember you now". Jättefint!

Idag har jag och mamma städat. Jag städade mitt rum, toaletten & hallen där uppe och trappan ner. Har även påbörjat mitt pussel. Eller, jag började igår, men det var lite mer ordentligt idag. Och det är svårt. Jisses, det är skillnad på 1 000 och 2 000 bitar kan jag lova. Och det är ett stort träd samt ett tak där alla bitar ser exakt likadana ut, dvs skitsvårt. Det är anledningen till att jag inte gillar sådana "vanliga" pussel med naturmotiv. Där ser iprincip alla bitar likadana ut.

Nu måste jag gå och lägga mig. Men först måste jag kika i körskole-boken lite. Förbereda mig lite inför morgondagens körlektion, som ska innehålla körning i dubbelfiliga rondeller.

God natt!