tisdag, januari 09, 2007

Leksakshäst för 5 000:-

Har hänt endel sedan jag bloggade sist. Jobbade halva dagen i lördags, och resten av dagen gjorde jag inte så mycket. Var hemma vid 14-snåret och duschade osv.

I söndags tog jag sovmorgon till 10 och därefter åt jag frukost, gjorde mig iordning och sedan var jag och pappa ute och körde i 1,5-2 timmar. Var inne i stan, på söder och körde enkelriktade gator samt körde norrleden och vägen ut mot Sandsbro-rondellen. Var både låga och höga hastigheter vill säga, och det gick bra. Var inne i en skoaffär och lämnade mina höststövlar också. I förra veckan hoppade dragkedjan på den ena stöveln ur då jag skulle dra upp den. De i affären behöll den och skulle kontakta mig senare. Chefen skulle komma tillbaka i denna veckan.
Under söndagkvällen såg vi även upplösningen på Tusenbröder. Slutade likadant som bioversionen, men det var lite andra, nya grejer som skedde på vägen. Men som sagt, det redde upp sig och upplösningen blev som i den andra versionen.

Igår måndag hade jag först körlektion tidigt på morgonen. Så jag var uppe redan vid 07, och hemma här igen runt 9.45.
Gjorde inte så mycket på förmiddagen/luchtid, men under eftermiddagen var jag & H på söder och passade/träffade kusinbarnen. A var på dagis, så det var bara A och pappa P som var hemma. Han var med lite i början, sedan var vi själva. Och sedan gick han iväg i 20 minuter för att hämta A, och det gick superbra. Frågade bara efter pappa en gång, och då vi sa att han snart kommer var det lugnt. Sysselsatte henne med annat så att hon glömde bort det. :)
När sedan A kom hem lekte vi med henne också. Bollade med ballonger och gjorde inte så mycket. A och E busade lite också!

Idag har jag sökt ett jobb, varit i stan och letat efter nytt (2000-bitars) pussel samt varit uppe på Samarkand. Hittade inget pussel i stan, men var inne på Gina tricot och kikade en runda. Hittade ett par svarta byxor som satt jättebra, men de kändes ändå inte riktigt bra. Så det blev inget köp. Gillade inte kvalitén (jeans, fast ändå inte)
H skulle byta sin mp3 som hängt sig ännu en gång, så jag, mamma och pappa var nere i stan och bytte mammas skor till en mindre storlek innan vi hämtade upp H och kompisen S på deras "jobb" innan vi åkte till Samarkand. Jag och mamma var inne på Toy"R"us, tittade runt och jag köpte ett nytt pussel :) De hade en lite mer än 1 meter hög häst där (leksak!), som gnäggade, rörde på huvudet osv. 5 000 :- Rena fyndet. Hahaha. Shit alltså, vilka leksaker det finns. Är inte klokt. Så rolig var den inte.
Var en runda inne på Rusta också. Kikade runt och köpte bla. shampoo & balsam.