torsdag, januari 04, 2007

Att bara lata sig

Ibland önskar man inget mer än att bli sjuk, och få ligga hemma och bara vila och slöa. Men när man väl blir sjuk vill man inget hellre än att bli frisk. Visst är det knasigt?!
Vad är det då man längtar efter? Jag tror att det är det att bara ligga hemma och inte vara tvungen att göra någonting alls. Det är för lite sådant i dagens (stressade) samhälle. Iallafall jag känner så, att jag så gärna vill göra någonting varje dag. Är det en dag då jag bara slöar känner jag att jag slösar bort en hel dag. Jag vill kunna säga/tänka "det här har jag gjort idag". Men det behöver inte vara något märkvärdigt. Typ gå och posta ett brev eller gå till affären, baka något, söka ett (endaste litet) jobb, ha en körlektion eller liknande. Då har jag iallafall gjort någonting under dagen.
Så jag tror det är längtan efter att bara kunna ligga kvar i sängen hur länge som helst, eller bara slappa i soffan en hel dag, som vi längtar efter då vi "vill bli sjuka".

Jobbet var jobbigt idag. Tror aldrig att jag har jobbat så hårt som jag gjorde de sista två timmarna idag (8 rum) Helt sjukt. Men jag hann klart iallafall, och det är jag stolt över. Trodde faktiskt inte jag skulle hinna alla. Var dock 1-rummare, men det är ändå lika mycket att städa. En säng mindre att bädda bara.
När jag kom ut till min cykel och skulle cykla hem vid 16.45-snåret upptäckte jag att mitt framlyse inte fungerade (klantiga jag hade inte kollat det imorse) Hade precis tänkt ringa pappa, men hann inte mer än tänka tanken innan telefonen ringde och det var pappa. Han var inne och handlade på Samarkand och undrade vart jag var. Om jag var kvar på jobbet, om jag var på väg hem eller kanske t.o.m hemma. Så jag gick bort till bilen och fick på så vis en lösning på mitt lys-problem. :) Känns lite som om det var telepati!