lördag, december 30, 2006

Slö lördag

Det gick bra att jobba igår och i torsdags. Jobbade dock från 8-17 i torsdags och var trött i både huvud, ben, fötter och mage (hungrig) efteråt. Lite lindrigare var det igår (7-14.30). Har varit rätt mycket att göra nu, och det är inte heller full bemanning, så det blir en hel del att göra för dem som jobbar.

Efter att jag slutat ledde jag cykeln över till Samarkand där jag mötte mamma och pappa. Handlade lite och åkte sedan hem.
Var proppfullt med bilar på parkeringen, så det var lite kaos när vi skulle hem. Och jag räknade att det var 7 bilar som bara körde förbi när de skulle ha släppt oss. Det var högerregeln som gällde… Sedan var det en annan bil som blockerade vägen. Annars kunde vi ha kört i en lucka då det inte kom bilar från andra hållet (vilket det gjorde nästan hela tiden, från alla håll)

Såg ”Så som i himmelen” som gick på SVT igår kväll. Såg den i somras, men den var lika bra nu. H tyckte dock inte att den var så bra som vi hade sagt. Åt lite julgodis samt ”vanligt lösgodis” till. Tidigare under kvällen åt vi också julmat. Har inte ätit någon julmat här hemma under julen, så det fick bli julbord här igår istället!

Somnade inte förrän 02 inatt. Pappa satt uppe och såg på ”Hajen 2”, mamma pusslade (påbörjade mitt nya 1000bitarspussel igår) och jag & H satt vid varsin dator. Gick och la oss alla fyra vid 01-snåret och sedan tar det sin lilla tid innan man kommit i säng och somnat.
Pga. den sena natten steg jag inte upp förrän 11 idag. Läste tidningen, åt frukost och gick upp för att klä på mig. När jag sedan skulle putsa mina glasögon såg jag att ena ”nässadeln” hade lossat, så jag fick bege mig till stan för att fixa en ny… Pappa var i stan redan, så han fick kolla upp om den var någon optiker som hade öppet. ”Den vanliga” hade stängt, men gick till en annan.
Sedan cyklade vi hem ihop, och i sista backen (Lillestadsvägen, för Växjöbor!) skulle jag skoja lite och sa ”Vi har en tävling om vem som kommer upp för backen först!” ”Visst, det kommer ändå bli jag” sa pappa då. Och han fick tyvärr rätt… Höhö!


Resten av dagen har jag läst Aftonbladet, kollat Taxfree-utbudet på Cypernresan tillsammans med mamma samt suttit här och surfat runt. Och....

NU ÄR JAG HUNGRIG! (ska äta ostfylld fläskfilé med mexipasta. yummi!) Vårt recept kommer dock från en Ica-kokbok.