onsdag, december 27, 2006

Annandag jul

Igår steg vi upp tidigt för att vara utanför Elgiganten vid 08.00. Hade väntat oss att det skulle vara lite folk, men det var mer än vi trodde. Inte jättemycket, men det var en relativt lång kö. Men affären är stor och svalde mycket folk. Anledningen till att vi åkte dit var att H skulle ha en mp3-spelare.
Jag bestämde mig för att köpa en jag också!
Var hemma igen runt 9, då vi åt frukost. Efter det duschade jag och gjorde mig iordning.

Därefter åkte vi upp till farmor. Hon är rätt så dålig nu... :/ Hon bara ligger och när vi var där igår sov hon lugnt och djupt hela tiden. Det var ganska kritiskt på juldagen, så då ringde de från boendet och pappa, G & B (två av hans tre syskon) åkte dit där en stund på kvällen. Men hon var lite bättre igår, så då åkte vi dit. Stannade inte länge, men det blev en lite stund iallafall.
Det var lite småroligt, för mamma var övertygad om att farmors blommor var äkta, men det var inte förrän man kom jättenära som man såg att de var konstgjorda! Hon var t.o.m framme och kände på Julstjärnorna och tyckte att de kändes lite vissna. Men hon tänkte inte mer på det sen. Inte förrän pappa sa att de var konstgjorda. Hahaha. :)

När vi var hemma igen, cirkus 12, åt vi lite fika innan vi gav oss upp till Elgiganten igen. Annonensen i reklambladet stämde nämligen inte överrens med produkten. Det var inte samma modell (stod i annonsen att den skulle innehålla video-spelare samt radio, vilket den inte gjorde)
Men då vi var där och pratade med de i kundtjänst sa de att de hade fått in fel vara och att vi fick lämna tillbaka den om vi ville. De trodde inte heller att de skulle få in den andra modellen. Den som fanns hette Creative Zen V, och den som var på bilden hette Creative Zen V Plus. Det enda som skiljde dem var att den sistnämnda hade videouppselning samt radio. Vi fick som sagt lämna tillbaka spelaren om vi ville, men vi bestämde oss för att behålla den. Det berodde på att det var bra pris (1490, 2000 i vanliga fall), bra spelare osv. 4 GB stor, och för mig är det inte värt 500-100:- extra för att få radio/video-spelare. H ville gärna ha video-spelare, och det var därför hon ville köpa denna spelare, men hon bestämde sig också för att behålla den här.
Ganska fult av Elgiganten, men pappa säger att det är såhär de gör. Lockar folk med en bild och bra pris, och sedan säger de att de har fått in fel modell, och hoppas att kunden behåller den de har köpt iallafall. Som vi alltså. ;)

Senare, vid 14-15-tiden kom faster G, farbror G, kusin P, hans fru Gu samt kiddosarna A & E. Vi fikade och lekte. Lekte bla. "Under hökens vingar kom", "Viskleken", "Kurragömma" och "Luffarschack". Mycket skoj. När vi skulle fika åt vi bla. en chokladtårta och mamma frågade A om hon ville ha den eller glass. Hon ville ha tårtan, men E hörde att mamma nämnde ordet glass och upprepade "gasch" och visade att hon väldigt gärna ville ha glass ;) Haha. Så då fick hon det!
De åkte hem vid 17.30-tiden, och resten av kvällen kollade vi lite på Tv, åt, jag satt vid datorn och så. Fixade lite med våra mp3-spelare också. Eller det gjorde vi lite då och då hela dagen (dock inte när vi hade gäster), men jag hjälpte H att lägga in låtar och bilder igår kväll.

Idag (onsdag) har jag & H sett på Tomten är far till alla barnen. Har sett den en gång innan, men minns inte så jättemycket. Men den var mycket underhållande!
Jag har även lagt in en massa musik och bilder i min mp3-spelare. Finns lite inställningar att fixa också, så jag ska väl underhålla mig med det ikväll. Vill spela Sims också. Har velat det många dagar nu, men det har inte blivit av ännu...
Och torsdag, fredag ska jag jobba. Lika så nästa torsdag, fredag, samt 8-13 på lördagen.