onsdag, januari 03, 2007

IKEA och barpassning

Sitter vid den bärbara datorn och jag gillar inte den så mycket egentligen. Tangentbordet är ganska jobbigt att skriva på, då de är så platta. Fingrarna hamnar väldigt lätt fel. Men datorn där uppe är så SEG och den andra är upptagen (pappa lägger över gamla filmer på oss som små, från VHS till DVD). Och jag var tvungen att boka ett par körlektioner.

Har varit på IKEA med familjen idag. Blev inte mycket köpt. Jag köpte inget alls, mer än en sminkspegel upp till min & H:s toalett. (jag betalade den inte, så jag kallar det inte att jag har köpt den) Den andra vi hade krossade jag någon gång i höstan. Så man kan säga att jag har lite mindre än 7 år olycka kvar. Man kan ju undra vad som kommer hända mig de närmsta åren.. Haha.
Övriga grejer som inhandlades till hemmet var bla en stor röd matta till nya soffan (bord letar vi fortfarande efter, har ett gammalt så länge), resväskeetiketter, fjärrkontrollshållare och glödlampor.
På hemvägen var vi även inne i ett par möbelbutiker och kikade på soffbord, men som sagt har vi inte hittat rätt ännu.

Igår var jag & H iväg och passade/lekte med A & E. Eller det var mest E, eftersom A hade en kompis där. Eller de sprang lite fram och tillbaka mellan deras hus och kompisens hus. Men till slut var de kvar hos "oss". Lekte bla. att jag och H var fångar som de skulle ta fast och så skulle vi rymma osv. ;)
Med E gjorde vi inte så mycket. Tittade och lekte med hennes leksaker, var ut på lekplatsen och gungade, gångtränade osv. De är fantastiskt söta! Men SÅ olika. E är det inte alls några problem att passa, hon tittade inte ens åt G:s (mamman, kusinens fru var hemma) håll, utan var så nöjd och glad. Det var lite svårare med A, men nu när hon blivit större är hon tryggare och lättare!


Efter fem lediga dagar (som gått för fort...) är det nu dags att jobba 3 dagar. Tyvärr är det nu som resten av familjen är ledig... TYPISKT. Alltid är det så.