fredag, januari 12, 2007

Imse vimse spindel...

Har hunnit med en hel del idag. Blir så då man stiger upp ganska tidigt. Körlektion på förmiddagen (hemma igen vid 10.20-snåret) Körde tvåfliliga rondeller som sagt, och det gick ganska bra! Frågade hur måmga lektioner till som hon tror att jag kommer behöva, och fick svaret 10-15 någonting. Har tagit 19 nu, så det slutar väl på en 30-35 då. Hon sa att det berodde lite på att det tog många lektioner i början, innan jag behärskade det "grundliga" som gör att man kan gå vidare. Kämpade rätt mycket med växlingen till exempel.
Men huvudsaken är iallafall att jag lär mig det jag ska, att jag klarar uppkörningen när den dagen kommer och framförallt, att jag LÄR MIG KÖRA BIL PÅ ETT BRA OCH SÄKERT SÄTT!

Mamma hittade en stor spindel i källaren idag. Den satt på en av pappas jobbbadhandukar, och jag bara hörde (var på förstavåningen) hur hon skrek. ;) Jag tog kort på den och sedan fångade vi in den i en pepparkaksburk. Mamma trodde (kanske lite på skämt) att det var en "tam" spindel som hade rymt och att vi inte fick döda den. Mihiha. Så vi placerade burken i garaget, och när pappa kom hem släppte de ut den. Men pappa sa att det är fullt av sådana spindlar i källaren. Så det lär dyka upp fler.

Har kikat på skidskyttet också. Samt lagt pussel. Lossnat lite idag. Tog fram påsen där jag lagt alla ansikten + det-som-ser-ut-som-människokroppar, och fick ihop ett par bitar. Lär ju ta rätt mycket längre tid med detta pusslet, men det får det väl göra då. :)

Ska smaka nya fantan idag. Okej, den är kanske inte ny, men för mig är den det. Smakade den på MAX då vi var där och åt någn gång under hösten, av en ren slump. Var en ny fantasort (pineapple/grapefruit) som jag inte kände igen, så ja smakade den, och den föll mig i smaken. Inte söt, utan frisk. :) Så sedan dess har jag velat att vi ska köpa hem den, och igår gjordes detta köp.

Bild från http://www.netxtra.se/new/default.aspmain_category_id=184&sub_category_id=646&product_id=19905