torsdag, september 28, 2006

Nytta

Idag har jag gjort en massa bra grejer. Fick aldrig tag i någon på Af, så jag tog saken i egan händer och cyklade ner.
Sa som det var till henne som satt i "kundtjänst/receptionen", och jag fick veta att jag har en handläggare, LH som jag ska kontakta då jag vill komma i kontakt med Af.
Hur som helst, fick ta en nummerlapp, och hann knappt sätta mig innan jag fick komma in till en jättetrevlig kvinna. Gick igenom den "enkät" som jag skulle fylla i tills idag, hon fyllde in lite fler jobb som jag står som intesserad av (jag kan inte skriva i jobb som jag inte har erfarenhet av, det kan bara de göra där) samt att jag fick en ny tid & att jag anmälde mig till en kurs som jag sak gå. Blev inte tvingad, utan hon frågade. Och eftersom jag aldrig har varit på en anställningsintervju och inte tycker om att prata i telefon (ett bra sätt att kontakta företag) tyckte jag att det var en bra idé. Får se hur det blir! Förhoppningsvis bra.

Att gå på Anställningsintervju
Under träffen går man igenom hur man kan förbereda sig inför, under och efter en anställningsintervju. Du får träna på självpresentation, hur nackdelar kan bli till fördelar, får exempel på intervjufrågor att träna på och det görs också en gruppövning kring en anställningsintervju. Dessutom genomförs en simulerad anställningintervju.
Träffen varar ca 3 timmar.


OBS! Samtliga deltagare ska inför träffen ta med sig sin Meritförteckning/CV, personligt brev plus en valfri tjänst som man är intresserad av att söka.

Efter att jag varit på Af gick jag på stan en runda innan A kom ner. Köpte bla en t-shirt för 49:- samt en lång, svart kofta på Ginatricot :)
Men de pengarna jag shoppat upp idag ska jag jobba in imorgon. Ska nämligen in och jobba imorgon, 4-5h. De ringde i måndags, så nu var jag mer förbered!

Vi var på körskolan sen, jag & A. Satt vid datorerna, och jag klarade första fasen 2ggr, som man ska göra. 59/70 samt 64/70. :)
Efter det blev det till att cykla hem och käka. Mamma hade städat ;)
Och så har jag sökt ett jobb som Af föreslog. Hoppas på det bästa, som vanligt!

Bokade upp 6 körlektioner imorgon också. Det är fullt kring om dem, är helt uppbokat 2 veckor fram typ!

Nu är det mat igen! ;)