måndag, september 18, 2006

Blått

Jahaja. Blir kort "analys" idag, eftersom det är lite kort om tid. Mamma kommer snart hem, och då ska vi se på "Hem till byn". Spelade in det, då jag såg på Idol och mamma jobbade.
Dessutom sitter jag på den bärbara datorn, och jag tycker att det är svårt att skriva på den...

Jag satt uppe och kollade på valdebattern fram tills att det var slut vid 01. Enligt tidningarna skulle det hålla på hela natten, så jag tänkte sova i soffan. Orkade inte sitta uppe hela natten (såklart), så jag tänkte låta TV:n stå på, och somna till det. Men då jag kom ner till TV-rummet igen visade det sig att det slutade vid 01. Men jag låg kvar i soffan, och satte på radion istället ;)

Det blev iallafall alliansen som tog det till slut. Var väl väntat och jag var inställd på det. Men ändå känns det konstigt... Hur ska det bli nu liksom?
Men samtidigt tror jag inte att det blir så katastrofalt. (hoppas inte iallafall)
Grejen är det att vi inte vet hur det fungerar med den här nya regeringen, och jag tror att det är det som gör att man är lite orolig. Det kanske funkar hur bra som helst, och att vi bara behövde se det med egna ögon för att inse det.
Men, jag vet inte. Går inte att förrutse. Vi får vänta och se.

Tycker förresten att det här med att Vodafone bytte namn till Telenor och deras slogan "Allt rött blir blått" jämförs med regeringsskiftet (Rött blir blått) är lite småkul. Passande liksom! :)

Har mer att skriva, men hinner inte nu.
Har förresten min första körlektion imorgon, vid 11.10. Hoppas det inte är för mycket trafik ute då. Haha.