söndag, september 17, 2006

Valdagen

Så har man röstat för första gången då. Eller egentligen är det andra gången, eftersom jag röstade i kyrkovalet förra hösten. Inte för att jag var något insatt i det eller brydde mig så mycket (vet inte ens hur det gick, det fick man nog inte veta! Eller?), men det var ett val iallafall.

Var ganska lugnt borta i vallokalen. Var i matsalen på min gamla låg- och mellanstadieskola som ligger 5 minuter bort, så vi promenerade bort dit.

Kollade på fredagens valdebatt innan vi gick och röstade, och den var rätt bra tycker jag. Hade väl eg. bestämt mig redan innan, men nu fick man iallafall helt klart för sig vad alla partier står för. På så sätt var den väldigt bra!
Behöver inte hymla med vilken sida jag står på (visade sig rätt tydligt i valtestet i förrförra inlägget. haha), men behöver samtidigt inte berätta vilket av partierna jag valde till slut. Men en sak är säker. Jag tror det kommer bli jämnt, och vet inte hur det kommer att sluta. Det ser ju lite ut som om den borgerliga alliansen kommer regera efter denna helgen, men samtidigt kan det bli som vissa i Aftonbladet trodde, (de frågade 101 svenskar om vilken av Persson & Reinfeldt som de trodde skulle bi statsminister) dvs att många kanske röstar på Persson när det väl kommer till kritan. De vet vad de har, men inte vad de får om det röstar på alliansen.

Detta tycker jag var roligt :)

Så. Nu har jag bloggat klart för idag. Nu ska jag surfa runt här lite, duscha, äta middag & sedan sitta bänkad framför Tv:n. Det här kommer bli en rysare och det kommer bli såååå spännande!