tisdag, september 26, 2006

Lite allt möjligt

Jag har inte skrivit på ett par dagar. Har väl inte haft så mycket att skriva kanske... Eller har jag det, men bara inte orkat ta tag i det ;)

Var i stan redan vid 14 idag (teorin börjar 16.30), eftersom jag skulle träffa A efter hennes körlektion. Vi åt lunchbuffé på Hongkong (åt som vanligt tills man nästan spricker!) och uträttade ett ärende åt mamma.
Satt även lite vid datorerna (med frågor) nere på körskolan innan teorilektionen började!

Har försökt kontakta arbetsförmedlingen ett par dagar nu. Skulle eg. ha gjort det i fredags, men eftersom jag ryckte in och jobbade fr/lö blev det inte av.
Ska nämligen dit på återbesök (göra ny handlingsplan, den andra varade bara 1 månad) innan den 28/9 (på torsdag), och skulle vilja veta om man ska boka tid med samma människa som skrev in mig eller om man bara ska sätta sig och vänta på sin tur och gå in till första bästa!
Testade igår förmiddag att maila den mannen som skrev in mig, men inget svar. Provade därför den "vanliga mailen" arbetsformedlingen-vaxjo@... imorse, men inget svar där heller. Suck.
Har man a-kassa och inte följer de datum man ska, drar de in a-kassan. Eftersom jag inte har fyllt 20 har jag ingen a-kassa, och det finns därför ingen att dra in. Men det kanske straffar sig då jag väl kan få a-kassa, om jag inte följer den handlingsplan som jag har. Därför vill jag verkligen komma dit "i tid". Har de inte svarat i morgon får jag går ner dit och fråga. Då har jag iallafall gjort vad jag kunnat, och så får vi se vad de säger.

Går massa bra dramaserier på Tv nu. Bara lite småjobbigt att alla kommer samtidigt. De borde spridit ut dem lite bättre ;) "Poliser", "Anna Pihl", "Hem till byn", "Skärgårsdoktorn" & "Mäklarna". Och då har jag bara tre TV-kanaler. Hur sjutton skulle det blir med ännu fler kanaler?! Haha.