tisdag, september 19, 2006

Körlektion nummer 1

Körlektionen idag gick hyfsat. Var så klart annorlunda än att köra hemma. Både nervösare, men även annorlunda på andra sätt. Bilen var/är nyare, och allt går lättare. Gasen och bromsen tar snabbare, växelspaken går lättare osv. Det gör att jag blir lite hårdhäntare, eftersom det går trögare att växla hemma. Gör jag då likadant som hemma blir det automatiskt ryckigare!
Men hon tyckte att jag krypkör och styr bra. Alltid något ;) Sedan måste jag jobba lite på att växla mjukare och starta mjukare. Men det ska nog gå det också. Ska träna med pappa inför nästa lektion!

Snart kommer resultatet av dagens Idol. Jag hoppas på att Danny & Markus går vidare. Har en lista med de 10 som jag tycker bäst om. Själva listan började jag på då audition-programmen startade. Skrev upp alla som föll mig i smaken, och det är rätt många av dem som är kvar nu :) Så 10 stycken av dem har jag valt ut. Gjorde det igår innan resultatet kom igår, så några på listan är redan utröstade. Sedan kan det vara några som tävlar nu, och som jag gillar. Men de kanske jag inte uppmärksammade då, och har därför inte på min lista.
Listan kommer typ imorgon. Har den inte här uppe.

Är törstig, så jag ska nog dra mig neråt för att ta något att dricka.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

känner ingen mig! alla körskolorsbilars bromsar tar grymt fort! man kan ju knappt peta på dem med tåspetsen innan både man själv och körskoleläraren sittar framme i glasrutan! ;)

20 september, 2006 09:10  
Anonymous Anonym said...

Emelie: Näe, man är inte van vid att de ska ta SÅ snabbt. Men det är väl någonting som man får lära sig, att alla bilar inte är likadana! :)

20 september, 2006 11:15  

Skicka en kommentar

<< Home