onsdag, mars 01, 2006

Universitetet

Himla skönt med sovmorgon idag! Steg upp 9.15 och gjorde mig klar. Käkade en tomat och bläddrade lite i tidningen innan jag begav mot mot skolan. Gick, och det tog 15 minuter. Rekord tror jag!

Träffade A och käkade lunch innan rytmik-träningen. Var visst inte sista träningen idag, ska köra 1 eller 2 ggr imorgon samt en sista gång på fredag. Ska nog gå bra. Dansen är dock svår, speciellt då jag har världens sämst koordinationsförmåga och taktkänsla ;)

Åkte bussen ut till universitetet. Lyssnade på socionomprogrammet samt designprogrammet. Det senare var det A som ville lyssna på. Kom dock underfund med att det var ganska så flummigt, och inte det hon tänkt sig. Inget att satsa på alltså.
Var med en student som gick på soc.programmet, och hon hade med sin lille son, kanske 6 månader gammal. Han pratade, hostade & jollrade nästa hela tiden. Skitsöt :)

Bussen tillbaka var i stan 14.55, och bussen hem gick kvart över. Tar ca 20 minuter hem. Klockan hade alltså varit närmare 15.35 innan jag kom hem. Kom hem snabbare om jag gick, så jag skippade bussen och tog en promenad hem! :) Var hemma 15.20, - varm & tränad! ;) Var inte alls kallt ute, bara snöyra. Hade mp3:n med mig också, så det gick extra snabbt. Är bara rädd för att något fordon eller annat ska komma bakom utan att jag märker det. Har därför bara ena hörluren i, samt på ganska låg volym.

Hittade av en slump en blogg som visade sig tillhöra en tjej som gick i min konfirmationsgrupp. Där ser man! Man hittar mycket bloggar genom andra bloggar.