onsdag, december 14, 2005

Lucia

De där j*vla bilderna ville inte fungera, även om jag gjort precis som med lejon-bilden, som fungerar... Suck. Så jag gjorde dem helt enkelt bautastora, och jag hoppas att ni ser dem bra! :)

Sitter på datorn uppe nu, eftersom jag skulle fixa med bilderna. Ska även lägga in en annan bild nu också, från igår.
Dagen igår var ganska hektisk. Efter att ha kommit hem vid 15-tiden väntade engelskaplugg. Renskriva mina anteckningar på datorn, samt skriva ut det och träna in min redovisning. Men det var nära att det inte blev någon renskrivning. Fick nämligen inte igång datorn. Provade allt jag bara kunde komma på. Ringde pappa, som sa att han dragit ur väggkontakten (vilket jag inte hade en tanke på att kolla) eftersom elektrikern var här igår morse. Fixade ett par el-grejer till några lampor i hallen.

Efter att ha tränat lite på redovisningen åt vi kvällsmat. Räknade ett par mattetal innan det bar av till kyrkan vid 18.30-snåret. Var en 'föreställning' vid 18.45, men vi förstod att vi inte skulle hinna till den. Och nej, det gjorde vi inte. Var ganska lång kö då vi kom, och vi hamnade några meter framför kyrkporten efter att de släppt in alla. Och där stod vi (det var iskallt, frös mest om fötterna) från 18.40 till 19.50. Och det kom bara mer och mer folk. Inte lätt att förklara för de som inte vet hur det ser ut här, men för er som vet, kan jag tala om att det var kö nästan bort till rondellen (vid Linnéparken) då det var dags att gå in. Och fördelen med att vi inte kom in första gången var att vi fick jättebra platser, då vi stod nästan först i kön! :)
Och det var jättefint, luciatåget! (var dock inte den lucian, då de turades om under alla förestälningar)

Var hemma runt 21, då jag tränade ännu lite mer på redovisningen, och fikade lussebulle, pepparkaka & coca cola!

Redovisningen gick ganska bra idag. Hade missuppfattat det lite. Man fick eg. bara ha stödord på en OH, men jag hade varken stödord eller OH. Jag hade ett manus, med understrukna stödord. Pratade lite för snabbt, men annars tyckte de att det var bra. Var eg. halva gruppen som skulle ha varit där, men eftersom det endast var jag + 5 till, så lär det bli en jättestor grupp på fredag. Hehe. Tur att man gjorde det idag, så att man slapp redovisa för sisådär 20 personer! ;-)

Nu ska jag gå ner & sätta mig vid den andra datorn. Kolla bloggar och se om det är någon inne på msn.