lördag, december 10, 2005

Julshopping

Har inte hunnit sätta mig förrän nu (eller, vid 22.30-tiden), även om det har varit fritt fram hela dagen.
M&p är på julbord m. Abbashow i Ronneby, och kommer hem imorgon. Åkte vid 13-tiden, då de även lämnade av mig i stan. Hade planerat att köpa endel julklappar och H skulle även komma ner till stan för att vi skulle käka pizza. Men icke sa nicke. Hon totalvägrade. Hon orkade inte ta sig ner till stan. Till saken hör ju att hon är nere på stan var och varannan dag. Sedan skulle hon inte ha någon pizza heller. Hon skulle vara hemma och städa sitt rum.
Alltihop hänger samman med att hon inte fick gå till Uffes källare idag, pga. att m&p inte ville att vi skulle ge oss ut och omkring när de inte är hemma. H har varit totalt skitsur över detta hela veckan.
Det slutade iaf med att jag var nere på stan, tog bussen hem & vi cyklade sedan till en pizzera i närheten. Så mycket kunde hon sträcka sig! :)

Fick en hel massa uträttat på stan. Köpte julklapp till H, mamma & en tillsammans till m&p som jag och H ska dela på. H har köpt en grej till pappa, som hon och jag ska dela på. Någon som hänger med?
Mamma ska få varsin present av mig & H. Pappa ska få en present av oss ihop (dyrare än mammas). De ska också få en present tillsammans, av mig & H tillsammans. :)
Jag var även på jakt efter en sorts tunika/omlottklänning. Hittade två jättefina på Vero Moda, och kunde inte bestämma mig för vilken som var finast. Tog båda två. Är ju öppet köp, så jag får se, lämnar kanske tillbaka den ena. Tycker dock om båda lika mycket. De är fina var och en på sitt sätt! :) Ska ta kort på dem, så ni får se. Måste ses på, annars ser de jättefula ut. 'Det ser ut som tantkläder', kommenterade H då jag tog upp dem ur kassen!
Innan jag åkte hem var jag inne på GVG för att hyra DVD. Blev tre stycken, En prinsessas dagbok 2, 50 first dates samt Bombay Dreams. Den förstnämnda har jag sett förrut, men H ville se den. Och sen sistnämnda såg vi precis innan jag satte mig här. Jättebra!

Jag var hemma från stan runt 15.30, och det var såhär nära (jättenära mellan pekfinger & tumme) att jag missade bussen, och hade fått vara tvungen att vänta en halvtimme tills nästa buss. Såg att den var på väg, och började springa. Hade tänkt gena genom en häck (vid busstationen vid Filmstaden, - för insatta Växjöbor!) men upptäckte att det även var någon typ av staket där. Så jag fick springar runt (med alla mina 4 kassar + väska) och bussen började köra precis då jag kom fram. Viftade lite med armarna, och den snälle busschauffören stannade! :)
Och på bussen träffade jag A, som förvånat undrade hur jag kom på bussen. 'Helt plötsligt var du ju bara där', sa hon! Hahaha. Ja, så kan det bli!

Cyklade som sagt till pizzerian då jag kom hem, och där åt jag en jättejättegod Palumbo (tomat, ost, skinka, champinjoner, räkor) och H åt kebab och pommes. Det är SÅ stora portioner på Florens. Goda & stora. Rekommenderar verkligen den pizzerian!

Väl hemma slog vi in julklappar och tittade på inspelat Riket-avsnitt. Gick sådär. Jag har lyckats köpa presenter med jobbiga former, så det var inte så lätt. Så de inslagna julklapparna var grymt fula. Inte alls sådär fina som de blir då butiksbiträdena slår in dem! ;-)
Därefter duchade jag, såg på Postkodmiljonären & därefter var det filmdags. Kikade även på extramaterialet, - en film om hur de gjorde filmen!
Till filmen åt vi av vår stora godisskål, innehållande 1kg lösgodis, som jag inhandlade på Hemköp för 3,90kr/hg. Hahaha. Orkade dock inte många bitar, så den ser orörd ut!

H är just nu iväg och hämtar kompisen S, som varit på Uffes. :) H undrade om hon ville sova över här, och det ville hon gärna. Så nu blir vi en till i 'natt-gänget'. H har sagt att hon ska sitta uppe vid datorn hela natten. Skulle inte förvåna mig. Hahaha.
Ska se '50 first dates' nu när de kommer tillbaka. Är det tänkt iallafall. Får se hur det blir.
Är f.ö HELT upptänt i hela huset. Får ju inte vara mörkt och otäckt! :)
Näe, nu ska jag inte babbla mer. Ska spela bubbles tills tjejerna kommer tillbaka.