måndag, december 05, 2005

Chokladmosse, grädde & bananskivor

Igår var det grått & trist, och ingen hade någon motivation till att göra något alls. Så vi tog bilen upp till Samarkand, och gick i nästan varenda affär. H kikade på lite skor, men som väntat hittade hon inga. Inga som passar henne, och hennes önskemål.
Kikades även lite på digitalkameror. Familjen ska få en i julklapp, samt att H vill ha en också. Någon billigare sort. Finns endel elektronikkedjor där uppe, så det fanns mycket att titta på.

Var även på City Gross, och där inhandlades lite julgrejer till min studentfest-utstyrsel. Mamma har även köpt lite på stan idag, kommer bli SÅ bra så! :) Kommer avslöja senare, vad det är jag ska klä ut mig till!

Åt världens godaste fiskgratäng till middag igår, och till fikat blev det chokladmosse med grädde & banan. SÅ underbart gott, men ack så mastigt det var. Man blir nöjd efter bara en liten stund.
På Bingolotto sjöng Carola 'En stjärna lyser så klart'. Fint, men den är faktiskt mycket bättre på skiva.
Men min dag slutade iaf jättbra. Efter telefonsnack med kusinerna i drygt 1 timme, engelskabokläsning och bubbles & msn fram till midnatt, var det dags att krypa till kojs. Alla andra sov, och pappa kom upp och undrade 'vad f*n jag höll på med'. Hahaha. Hade ju trots allt sovmorgon, och kom upp och iväg som jag skulle! ;-)

Idag har det inte hänt så mycket mer, än skola och efteråt lite matteplugg inför morgondagens prov, och lite fixande & trixande med anteckningarna till filosofiprovet. Det är inte lätt att bara ta ut 50 stödord, för att kunna förstå allt man skrivit...

Trodde ju att det var idag som det var chatt med Agnes, så efter pluggande tänkte jag kolla in hennes svar, men det var inte förrän på onsdag den skulle äga rum. Däremot har Sebastian chattat idag.