fredag, juli 06, 2007

Är det fredagen den 13:e eller 6:e idag?

Här ekar det ganska tomt nu för tiden. Egentligen behöver jag inte förklara mig, men men... Jobbat till 19 varje kväll och inte varit hemma förrän 20-21.

Har inte hänt något speciellt i veckan. Kunder har kommit & kunder har gått. Träffat både svenska och utländska kunder (mycket danskar), trevliga och mindre trevliga, pratsamma och tysta. Har gjort några fel i kassan, men på köpet lärt mig en massa.
Har shoppat lite grejer till reducerat pris (billigare än vad det redan är), bla hårfärg till H för 20:- styck, duschcream med cocosdoft, flytande tvål, en förpackning med Happyderm ansiktscream & rengöringsmousse och våtservetter med frukt & bär-doft. Och det är bara början :) Har inte hunnit spana in kläderna ännu. Familjen H:s vän S ska med på söndag (jag jobbar 12-17, affärerna har öppet 11-17) och då ska de shoppa lite, och jag ska även gå med dem lite. Sedan ska jag nog åka tidigare någon dag när jag börjar 13 (vardagar öppanar vi 10) för att hinna kika ännu lite till själv. Är en hel del olika affärer där ute. Me <3

Idag har dagen verkligen varit kass. Började med att jag höll på att missa bussen hem. Min klocka har tydligen börjat sakta sig och när kag kom ut till bussen stod den där och var såhär nära på att köra... Sedan höll jag på att somna på bussen hem. (läste till 01 inatt, sedan skulle jag upp vid 06.15, sedan jobba 08.30-18. egentligen jobbade jag 10-18 men var tvungen att åka buss, och skulle vara där 08.30. Så jag kunde få börja då om jag ville.)
Och när jag sedan kom hem (dvs till busshållplatsen där jag ställt mig cykeln) möttes jag av... ingenting. Min cykel var borta. Någon hade snott den...
Ringde hem, och började gå så sakteliga hemåt. Tittade lite här och där efter cykeln, men såg inget. Pappa var iväg hos bilmekanikervännen B för att få hjälp med fönsterrutan till förarsidan som inte gick att få varken upp eller ner. När mamma fick tag i honom och han kommit hem kom han och hämtade upp mig på vägen. Till saken hör att det började ösregna strax efter att jag hoppat av bussen och gav mig av hemåt.

Jättekul dag. Verkligen.
H skulle hjälpa mig att göra lite ljusa slingor idag, men vi hoppade det. Vill inte riskera att det blir pannkaka av det också. Resten av dagen har ju inte varit jättebra precis.