torsdag, juni 28, 2007

Mitt nya jobb

Ja. Nu har jag jobbat två dagar. Skulle ha jobbat 12.30-16.30 både igår och idag, men idag jobbade jag 8.30-17.30 istället, för att vi (jag & A som är nya i kassan) skulle få lite mer rutin inför helgen då det är nyöppning, öppet extra länge & det beräknas komma mycket folk.
Och jag säger bara det, VILKET KUL JOBB JAG HAR SKAFFAT MIG :)

Igår gick vi (det är jag och en annan annan tjej, som också är ny, som är de enda av de nya som ska lära oss kassan. Iaf till en en början) igenom hur allt fungerar, vi fick kolla på när en annan tjej jobbade i kassan, och sedan fick vi även testa på lite själva. Krångligt att komma ihåg allting, men roligt.

Idag började vi på lagret fram tills att butiken öppnade. Sorterade lite skjortor och hängde kavajer i storleksordning.
Annars är det vi som har skött kassan idag. Det har för det mesta gått bra, men det dyker titt som tätt upp grejer som man måste fråga om. Och då är det tur att det finns goa, trevliga och hjälpsamma arbetskamrater några meter bort!
Jag har även prismärkt lite shampoon, hårspray osv idag, vilket var roligt. Kul att testa på lite olika, och att kunna variera jobbet lite.
Men kassan är kul och det är oftast full rulle.
Visst känner man av det i fötter och rygg, men det är långt ifrån lika jobbigt som på hotellet.

Att åka buss har funkat bra. Ingen av dessa två dagar har jag fått vänta på bussen (igår gick den 10 minuter efter att jag slutat, och idag gick den 25 minuter efter) Men det finns som sagt dagar då det inte funkar alls med buss.

Imorgon är jag ledig, sedan blir det troligtvis full rulle i helgen! Kanske tufft, men KUL!
(btw, vilken jäklar frisyr jag har skaffat mig. det står rakt ut på morgonen... skitkul när man ska iväg!)