lördag, juni 23, 2007

En regnig midsommar

Midsommar var regnig. Väldigt regnig. Det regnade hela dagen, med hällregn till och från.
Skippade Evedal iår, pga av regn. Mamma jobbade, och H var hos kompisen S hela dagen.
Framåt eftermiddagen kom dock H & S hit för att hämta H:s packning (skulle sova hos S). De var dyblöta. Så vi satte oss i bilen alla fyra, och jag körde dem till en affär och sedan vidare hem till S. Sedan åkte jag och pappa hem till en familj (kompisar till familjen) som vi brukar fira lite med.
Träffade deras yngsta dotter (3 år äldre än mig) vilket var väldans trevligt. Länge sedan man träffade henne. Hade en hel del kul ihop som små. Sedan var deras son, hans sambo & deras sockersöta 10-månadersdotter där. Mamman är mörk & pappan ljus, så hon har en sådan fin hudfärg!

Stannade till 20-tiden då vi åkte och hämtade mamma på jobbet (observera att det FORTFARANDE regnade en massa) för att sedan åka hem och äta, se på TV och fika. Sedan läste jag från 23-01.30. Går inte sluta när det är så spännande! Men idag har jag läst ut den.

Idag har det varit fint väder. Liiiite kallt, men upphåll och en hel del sol. Märkligt att det alltid ska vara dåligt väder på midsommar.